تجمع اعتراضی دانشجویان بسیجی تبریز با فشار‌های نهاد امنیتی به مسجد شهر انتقال یافت

فیضی گفت: تجمع روز گذشته که بنا بود مقابل استانداری برگزار شود، با فشار‌های شدید نهاد‌های امنیتی در مسجد سالار شهیدان تبریز برگزار شد و شاهد برخورد تند با مسئولان بسیج دانشگاه‌های تبریز بودیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان: «امیر حسین فیضی» مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند در گفتگویی، گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فرهنگیان، شهید مدنی و صنعتی سهند بر مبنای رسالت خود که پیگیری مطالبات مستضعفین است و با توجه به اتفاقات اخیر و بعد از گرانی بنزین و مشکلات استانی که قشر مستضف جامعه درگیر آن بودند، قصد برگزاری تجمعی مقابل استانداری استان را داشت.

 

فیضی مطرح کرد: در این راستا قرار بود تجمع را در مقابل استانداری با محوریت پیگیری مطالبات مردم و مسائل استانی برگزار کنیم که به علت فشار‌های شدید نهاد‌های امنیتی که صرفا با تماس‌های پی در پی با مسئولین بسیج این دانشگاه‌ها ختم نشد و شاهد برخورد تند و امنیتی در دانشگاه با بسیج دانشگاه صنعتی سهند بودیم،  به مسجد سالار شهیدان منتقل شد.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند در ادامه بیان کرد: با تمام این فشار‌ها این تجمع با استقبال پرشور دانشجویان و مردم در مسجد سالار شهیدان تبریز برگزار شد.

 

تجمع اعتراضی دانشجویان بسیجی تبریز با فشار‌های نهاد امنیتی به مسجد شهر انتقال یافت

 

وی گفت: این تجمع با وجود انتقال یافتن از روبه روی استانداری که نماد پاسخگویی به معیشت مردم بود به مسجد، به نوعی اولین تجمع دانشجویان انقلابی با محوریت مسائل استان و معیشت مردم و مطالبات آن‌ها در استان بود؛ که توانست موجب افزایش اعتماد ملی به قشر انقلابی و دانشجویان و همچنین بیان کردن درد مردم به صورت صحیح و به دور از هنجارشکنی توسط دانشجویان انقلابی باشد و خود مانع بلند کردن این علم توسط اپوزیسیون‌ها و ختم شدن آن به اغتشاشات می‌باشد.

 

تجمع اعتراضی دانشجویان بسیجی تبریز با فشار‌های نهاد امنیتی به مسجد شهر انتقال یافت

 

فیضی افزود: دانشجویان در این تجمع خواستار برخورد جدی قوه قضائیه با مفاسد دانه درشت و عاملین اصلی فساد شدند و ضمن نقد دولت مبنی بر عدم داشتن سیاست‌های اقتصادی درست و تمرکز بر سازش خارجه که موجب فشار بسیار بر قشر مستضعف جامعه و خوابیدن چرخ صنایع و معادن کشور شده است، از نماینده‌های مجلس خواستند تا به معنای واقعی وکیل مدافع این ملت باشند و بر درد‌های مردم چاره‌ای بیندیشند؛ البته با وجود نمایندگانی که از طبقه مستضعف جامعه فاصله گرفته اند و آرمان‌های خود را فراموش کرده اند، سخت بعید است.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سهند خاطرنشان کرد: ما از مجلس خواستاریم تا از قدرت قانونی خود مبنی بر طرح پرسش و استیضاح بر وزرا و حتی شخص روحانی استفاده کرده و بدانند که حمایت رهبری از تصمیم سران قوا در مورد بنزین ضمن حمایت ایشان از ساختار‌های قانونی و مردمی این کشور، نشان از اوج مردم سالار بودن نظام را دارد. همچون این حمایت، مقام معظم رهبری از تصمیم قانونی شما نمایندگان مردم نیز حمایت خواهند داشت و درنهایت از مردم خواسته شد به بهانه پیش رو داشتن انتخابات مجلس نسبت به اولویت‌ها و ملاک‌ها و معیار‌های نمایندگان منتخب خود جدی دقت نمایند تا نماینده‌ منتخب فاصله‌ای با این مردم نداشته باشد و دغدغه اش و دردش درد مردم باشد.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کد خبر 864378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha