درخواست ۱۰۰ شرکت برای حضور در پارک علم و فناوری یزد

لطفی با اشاره به اهمیت تامین زیرساخت گفت: تعداد ۱۰۰ شرکت برای حضور در پارک علم و فناوری یزد درخواست دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « مهدی لطفی » در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش گفت: این هفته با هدف ترویج پژوهش و تحصیل و تعمیق پژوهش و فناوری اتفاق می افتد زیرا نیاز داریم تا به دانشجویان و دانش آموزان خود بیاموزیم که می توانند در این راه حرکت کنند.

 

رئیس پارک علم و فناوری یزد افزود: استان یزد به لحاظ ظرفیت و منابع انسانی، شاخص های صنعتی، توانمندی بخش خصوصی، سرانه شرکت های دانش بنیان جز چند شرکت اول کشور است که نشان از توجه به اقتصاد دانش بنیان در آمایش استان است و خوشبختانه استاندار یزد نیز در کنار گردشگری به این امر توجه ویژه ای داشته است.

 

لطفی بیان کرد: با توجه به اتفاقات سال های اخیر شاهد فاصله ای با چشم انداز هستیم که از جمله این مشکلات ایجاد شرکت ها و صنایع بر خلاف مسائل زیست محیطی است.

 

رئیس پارک علم و فناوری یزد تصریح کرد: اگر از حوزه اقتصاد دانش بنیان و دانشگاه ها و مراکز پژوهش توجه ویژه ای به عمل بیاید جوانان تحصیل کرده ما می توانند شرایط را تغییر دهند و بسیاری از مشکلات را حل کنند.

 

لطفی ادامه داد: در پارک علم و فناوری چند ماموریت را قائل شدیم که همکاری در پروسه ارزش افزایی و اشتغال زایی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، کمک به توسعه پایدار منطقه ای، حمایت از شرکت های دانش بنیان از جمله مهمترین از ماموریت ها است.

 

وی افزود: مخاطبین اصلی ما دانشگاهیان هستند که سعی کرده ایم تا در زمیه کارآفرینی مبتنی بر فناوری و نوآوری برای فارغ التحصیلان دانشگاهی کار کنیم.

 

رئیس پارک علم و فناوری یزد بیان کرد: مهمترین مساله ما فضا و زیرساخت است زیرا نیاز به فضای کار اشتراکی داریم.

 

وی بیان کرد: امروز نزدیک به 100 شرکت متقاضی حضور در پارک داریم که نیازمند زیرساخت برای آنها هستیم.

 

رئیس پارک علم و فناوری یزد خاطرنشان کرد: ما در طرح جامع پارک علم و فناوری یزد زمین در نظر گرفته را باید آماده سازی کنیم

 

وی افزود: بیش از 30 شرکت که مراحل رشد را طی کرده اند قرار داد را بسته اند تا در محل استقرار پارک حضور پیدا کنند.

 

لطفی بیان کرد: عمرانی راه و شهرسازی و شهرداری باید ما را در ایجاد این زیرساخت کمک کنند که در این صورت می توانیم پیشرفت ویژه ای داشته باشیم.

 

رئیس پارک علم و فناوری یزد تصریح کرد: توسه مراکز رشد دانشگاهی، دانش آموزی و بین المللی سازی شرکت ها و اتصال به شرکت های بزرگ از جمله چشم اندازهای ما است.

 

لطفی ادامه داد: شعار هفته پژوهش امسال « پژوهش اثربخش فناوری ارزش آفرین و رونق تولید» است و اعتقاد داریم که ارتباط به این سه بخش باید جهت دهی شود.

 

وی افزود: الان استان یزد اگر اتفاقات هماهنگی بین دستگاه ها صورت گیرد شاهد جهش مناسبی خواهیم بود در غیر اینصورت همین شرکت های موجود نیز ادامه نخواهند داد.

 

کد خبر 865073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha