گفتمان سازی باید در چارچوب علم و ادب نهادینه شود

قالیچی گفت: انتقاد پذیری و گفتمان سازی در چارچوب علم و ادب باید در جامعه نهادینه شود و در این میان دانشگاه می تواند در تحقق این امر نقش مهمی ایفا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «فرزان قالیچی» در سومین دوره مناظره دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اهمیت مناظره و گفتمان سازی در جامعه، اظهار داشت: دانشگاه مکانی تاثیرگذار برای انجام چنین فعالیت هایی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی آذربایجان شرقی ادامه داد: انتقاد پذیری و گفتمان سازی در چارچوب علم و ادب باید در جامعه نهادینه شود و در این میان دانشگاه می تواند در تحقق این امر نقش مهمی ایفا کند.

وی در ادامه با اشاره به اهداف و برنامه های فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی در طول سال تحصیلی، افزود: فعالیت‌های فرهنگی از جمله وظایف مهم این دانشگاه است.

همچنین حجت الاسلام علیزاده، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در سهنانی به سابقه مناظره در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: کرامات انسانی باید در تمامی بحث ها و مناظرات حفظ شود و طرفین در چارچوب ادب و احترام متقابل با یکدیگر به بحث بنشینند.

کنعانی، سرپرست هیئت داوران این مسابقه نیز با تاکید بر توجه تیم ها به اصول ۲۸ گانه ی مندرج در آیین نامه ی مسابقات، گفت: تیم ها را به رعایت اخلاق در مناظره و احترام به تصمیم عادلانه ی داوران دعوت می‌کنیم، هیچ حقی از هیچ تیمی در جریان مسابقات ضایع نخواهد شد.

گفتنی است، سومین دوره مسابقات کشوری مناظره دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی به میزبانی آذربایجان شرقی و شهر تبریز، تا نوزدهم آذر ماه در باشگاه فرهنگیان تبریز در حال برگزاری است.

کد خبر 865777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha