تشکل های دانشجویی کشور باید به رهنمودهای  مقام معظم رهبری عمل کنند

فاضلی کیا با بیان اینکه بر بصیرت افزایی دانشجویان تاکید کرد و گفت: تشکل های دانشجویی کشور باید به رهنمودها و سفارش های نافذ مقام معظم رهبری در عرصه های مختلف عمل کنند.

«عزت اله فاضلی کیا» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک اظهار کرد: ۱۶ آذر سالروز شهادت سه دانشجوی قهرمان و استکبار ستیز سال ۱۳۳۲ به دست رژیم وابسته و دیکتاتور پهلوی است که در تاریخ انقلاب و میهن اسلامی به نماد استکبار ستیزی، استعمار ستیزی، بصیرت و بیداری دانشجویان کشور تبدیل شده است.

 

فعال فرهنگی سیاسی تصریح کرد: در شرایط خطیر امروز که جبهه دشمنان و طمع کاران به دانشگاه و دانشجو، سناریو های متنوع و زنجیره ای برای به انحراف کشیدن جنبش های دانشجویی کشور و خاموش ساختن ندای استکبار ستیزی، حق طلبی و آرمانخواهی است، بازخوانی و تامل در نقش دانشجو در تحقق آرمان های انقلاب و ظرفیت سازی های موثر برای تضمین پیشرفت ایران اسلامی به سمت فتح قله های ممتاز جهانی از جمله گزاره های مهم و تعیین کننده فراروی دانشجویان بصیر و آینده نگر به شمار می رود.

 

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان و جوانان کشور پایه و اساس کشور هستند و باید آگاهی لازم را در هر زمینه ای داشته باشند اضافه کرد: بصیرت دانشجویی یعنی هم پایه و هم قدم مقام معظم رهبری بودن و در مسائل و حوادثی که پیش می آید با تفکر و تدبر و سنجیده عمل کنند.

 

فاضلی کیا با بیان اینکه بصیرت یک مسئله موجه است و باید همه اقشار به خصوص دانشجویان از آن برداشت درست داشته باشند عنوان کرد: پیروی از جمهوری اسلامی و آرمان های انقلاب و آگاهی علمی، اعتقاد قلبی و واقعی به امر دینی از جمله ویژگی های یک دانشجوی با بصیرت هستند.

 

وی با اشاره به اینکه بصیرت در نسل جوان و قشر دانشجو که پرچمدار فرهنگ و سیاست و پایه کشور است، اهمیت بسزایی دارد افزود: در وضعیت حساس کنونی، جامعه اسلامی به ویژه بدنه جنبش دانشجویی با تهدیدها و خطرهای ناشی از نفوذ جریان های فکری و فرهنگی ضد اسلامی و غرب گرا پس از راهبردهای پلید منطقه ای و نقشه های استکبار جهانی مواجه است.

 

فعال فرهنگی سیاسی اذعان داشت: متاسفانه تحت تاثیر عملیات روانی و هجمه های تبلیغاتی و رسانه های دشمن، شاهد آسیب هایی در حوزه آرمانخواهی، آرمان طلبی و تحکیم روند اقتدار کشور هستیم که ضروریست دانشجویان درصدد اصلاح آنها در محیط های دانشگاهی باشند.

 

وی ادامه داد: دانشجویان باید با تمرکز بر اولویت های پیش رو در چارچوب الزامات بیانیه گام دوم و دهه پنجم انقلاب، اتخاذ موضع گیری های صحیح و طراحی اقدامات و فعالیت هایی متناسب، جبهه دشمن را در این عرصه همچنان ناامید و ناکام سازند.

 

وی ابراز کرد: جنبش دانشجویی به مثابه سرمایه بزرگ ملی و انقلابی ملت ایران همچنان در راستای نیل به دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، تمدن ساز، نقش آفرینی فعال و تاثیرگذار در صیانت از جامعه آباد، آزاد، مستقل و برخوردار از اقتدار فرهنگی و علمی ایران، نقش های راهبردی و تاریخ ساز خود را پیگیری می کند و به دور از وابستگی و حصارهای سیاسی و جناحی رایج، همچنان پرچمدار عزت و شرافت ایران و ایرانی و پیشتاز حق طلبی، عدالتخواهی و آگاهی بخشی به دانشجویان استکبارستیز سایر جوامع و ملل جهان خواهد بود.

 

فاضلی کیا تاکید کرد: تشکل های دانشجویی کشور باید در عمل به رهنمودها و سفارش های نافذ مقام معظم رهبری در عرصه های مختلف و نصب العین قرار دادن آن در روند حرکتی خود تلاش همه جانبه ای را به کار گیرند.

 

کد خبر 865781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha