فعالیت های پژوهشی حوزه علمیه در دو دهه اخیر رشد چشم گیری داشته است

معاون منابع انسانی قوه قضاییه با بیان این که در دو دهه اخیر فعالیت های پژوهشی حوزه علمیه رشد چشم گیری داشته است، گفت: باید این فعالیت ها به ویژه در عرصه خواهران پژوهشگر و همچنین حوزه بین الملل گسترش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا امینی» در مراسم افتتاحیه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه  علمیه قم که  امروز در سالن همایش های غدیر برگزار شد، عنوان کرد: کارهای دفتر تبلیغات اسلامی در تراز بالایی انجام می‌ شود و بنده به عنوان یکی از اعضای هیأت امنا لازم است از حضور حجت الاسلام والمسلمین واعظی در رأس دفتر تبلیغات اسلامی تشکر می‌ کنم.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه با تأکید بر این که کارهای پژوهشی دفتر تبلیغات روز به روز پیشرفت های بیشتری را تجربه کرده است، گفت: خود پژوهش هایی که این جا ارائه شده بخشی کارهایی حقیقتا ارزشمند است از جمله نشریه انگلیسی زبان را دیدم که خیلی به نظرم جالب آمد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید دیدگاه اسلام به ویژه اسلام به روایت شیعه را به زبان های زنده به دنیا عرضه کنیم چون بنده به آیت الله اعرافی هم گفتم ما از ظرفیت های بزرگی در حوزه برخورداریم که متأسفانه چون غالب آثار ما به زبان فارسی تولید می‌ شود توانایی ارتباط با سایر مراکز علمی جهان را نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین امینی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مورد دیگر حضور بخش پژوهش های خواهران است که برای من خیلی جالب بود چون ما باید زمینه ای را فراهم کنیم که خواهران طلبه مجالی برای کار پژوهشی داشته باشند چون جاری حوزه این زمینه را برای آنها فراهم نمی کند از این رو به نظر می‌ رسد این کار دفتر تبلیغات اسلامی هم خیلی خوب است که باید آن را به فال نیک بگیریم.

عضو هیأت امنای دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به این که نباید در مباحثی که جدیدا ورود کرده ایم توقع خروجی زیادی داشته باشیم، گفت: همین تلاش خواهران در بخش پژوهش کار مبارکی است که باید توسعه پیدا کند چون نفس همین تربیت نیرو لازم است هرچند خروجی معتنابهی فعلا نداشته باشد.

وی با بیان این که در طول سالیان به ویژه در دو دهه اخیر فعالیت های خوبی درمجموعه حوزه علمیه صورت گرفته است، گفت: من از مرکز مدیریت حوزه گزارشی گرفتم و در آن ادبیاتی را دیدم که هم در نیروی انسانی، هم گفتمان تولید دانش و هم در ادبیات اگر توانسته نگاه جدیدی را تولید کند تحت تأثیر مراکزی مثل دفتر تبلیغات اسلامی بوده است.

عضو هیأت امنای دفتر تبلیغات اسلامی تأکید کرد: فعالیت های علمی از قبیل جشنواره های علمی حوزه بخشی به این دلیل است که نیروهایی در همین مراکز مثل دفتر تبلیغات رشد و نمو پیدا کرده اند که توانسته اند مأموریت های خود را توسعه بدهند.

وی در ادامه با بیان این که در حوزه به لحاظ ساختاری تغییراتی ایجاد شده است، گفت: برنامه های جدید، مدیران نو گرا و فعالیت های جدیدی انجام شده ولی تغییر در ناحیه هنجارهای علمی در ساختار حوزه هنوز صورت نگرفته است به همین دلیل در حوزه ساختارهای مدرنی داریم ولی تحول اصیل در گرو این است که بتوانیم نظام هنجاری را برای تحول ایجاد کنیم.

کد خبر 867696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha