مدیران مسؤول کانون های مساجد اسکو با ویژگی‌های طرح فهما آشنا شدند

نشست هماهنگی و آموزش «طرح ملی فهما» با حضور مدیران مسؤول و رابطان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اسکو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، نشست هماهنگی و آموزش «طرح ملی فهما» (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران) با حضور مدیران مسؤول و رابطان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اسکو برگزار شد.

«محمدعلی قلی‌زاده» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسکو در این نشست که در محل کانون فرهنگی و دیجیتالی ولایت شهر سهند برگزار شد، با اشاره به اهمیت و نقش فرهنگ در تعالی جامعه، اظهار داشت: فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان بازوان توانمند این اداره به‌‌ویژه در شهر سهند هستند که می‌توانند با همکاری هیات امنای مساجد به پیشبرد اهداف این اداره که همان اهداف نظام است کمک شایانی داشته باشند.

قلیزاده از تمامی مدیران مسؤول کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اسکو خواست تا با استمرار و تداوم ارتباط با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد استانی کانون های مساجد، زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای فرهنگی و هنری در مساجد را فراهم سازند.

وی همچنین خواستار مشارکت فعال کانون های مساجد و آموزش دقیق مباحث ارائه‌ شده در این کارگاه آموزشی شد و گفت: باید اطلاعات مورد نیاز در سامانه‌ بچه‌های مسجد به دقت و صحت کامل بارگذاری شود تا با کسب کامل امتیازهای لازم، فعالیت کانون های مساجد شهرستان به خوبی تبیین شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسکو ادامه داد: حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در گذشته به صورت اختصاص سرانه به شکل برابر و فارغ از میزان فعالیت انجام‌گرفته بوده است. اما با راه‌اندازی سامانه‌ بچه‌های مسجد، حمایت ها بر اساس امتیازات کسب‌ شده از سوی کانون‌ها خواهد بود.

گفتنی است، در ادامه این نشست حجت الاسلام عنایتی و حامد پاشازاده، کارشناسان دبیرخانه هماهنگی کانون‌های مساجد استان، در سخنانی به بیان اهمیت طرح فهما پرداختند و شیوه ثبت اطلاعات کانون‌ها در سایت بچه‌های مسجد را آموزش دادند.

کد خبر 867754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha