توسعه کشور نیازمند ارتباط صنعت و دانشگاه است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: باید ارتباط دانشگاه با صنعت را تقویت کنیم و نتیجه‌اش پژوهش هایی خواهد بود که می تواند به صنعت کشور کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در جلسه امضای تفاهم نامه وزارت نفت با دانشگاه‌های آذربایجان شرقی اظهار داشت: این تفاهم نامه در راستای گام دوم انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: در این مرحله می خواهیم ارتباط دانشگاه با صنعت را تقویت کنیم و نتیجه‌اش پژوهش هایی خواهد بود که می تواند به صنعت کشور کمک کند.

وی ادامه داد: به حوزه تجهیزات نظامی پیشرفته در کشور اشاره کرد و افزود: همه تجهیزات ناو های جنگی و زیردریایی ها همه با کمک جوانان و نخبه ها در دانشگاههای کشور و توان داخلی ساخته شده است که نشان از اقتدار علمی ما دارد.

همچنین «صالح هندی» مدیر اکتشاف وزارت نفت در سخنانی اظهار داشت: یکی از موضوعات اساسی شرکت نفت تعیین تکلیف مناطق مستعد و نفت خیز است.

وی ادامه داد: سعی می کنیم در بحث مطالعات زمین شناسی از ظرفیت های خود منطقه استفاده کنیم که با همکاری دانشگاه تبریز و دانشگاه صنعتی سهند قراردادی فی مابین امضا شده است.

مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز نیز در سخنانی اظهار داشت: دانشگاه تبریز در این مرحله وارد چرخه سوم شده و باید بستری در جامعه فراهم شود تا مسئولان از نخبگان دانشگاهی استفاده کنند اما مسئولان هنوز به دانشگاه‌ها ایمان ندارند، از این رو حمایت از نخبگان یکی از موضوعات اساسی در تمامی زمینه هاست.

بنابر این گزارش، طبق مفاد این تفاهم نامه که در بیت نماینده ولی فقیه در استان به امضاء رسید دانشگاه تبریز؛ متولی بررسی آنومالی های ژئو میکروبی منطقه دشت سراب است که احتمال وجود نفت در آن پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در این طرح از روش‌های ژئو مایکرو بیولوژی به منظور بررسی آنومالی های نفتی استفاده می شود تا مشخص شود آیا در این منطقه نفت است یا خیر؛ که در صورت وجود ماده نفتی ،شرکت ملی نفت یک حلقه چاه حفاری می کند.

طبق این تفاهم نامه قرار است دانشگاه صنعتی سهند؛ منطقه شمال غرب کشور را از نظر مطالعات اکتشاف نفت اولیه تحت پوشش قرار دهد و در این طرح تمرکز اصلی به حوزه‌های اصلی رسوبی است.

 

کد خبر 867240

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha