ضرورت فرصت‌ مدیریتی برای زنان در جامعه/۴۱ درصد از کارمندان دولت زن هستند

ابتکارگفت: ۴۱ درصد از کارمندان دولت زن هستند و از نظر تحصیلات سریع فاصله های سواد و تحصیلات پر شده و شایسته است از این سرمایه ذهنی و مدیریتی و تأثیرگذاری عمیق دولت استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان،"معصومه ابتکار"در شورای برنامه‌ریزی استان همدان گفت: وقتی سخن از کارآمدی یک نظام می‌شود منظور همان میزان اعتمادی است که مردم به دولت‌ها دارند موضوع بسیار مهمی که امروز در جنگ اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران هدف قرارگرفته است.

 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: برخی می‌خواهند اینگونه القا کنند که نظام و دولت از کارآمدی کافی در تحقق وعده های خود برخوردار نبوده است و ناجوانمردانه رئیس جمهور را هدف قرار می‌دهند.

 

وی تصریح کرد: هر حکومت و دولتی باید برای تحقق وعده‌های خود تلاش کند که این موضوع نیز با برنامه‌ریزی و یک سری اقدامات اجرایی عملیاتی می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمان این موضوع اهمیت خاصی دارد که پاسخگویی داشته باشیم و برای پاسخگویی و ارائه گزارش دقیق گزارش عملکرد خود را و به دور از تبلیغات اغراق آمیز واقع بینانه با مردم در میان بگذاریم و حتی مشکلات را هم بگوییم.

 

وی با بیان اینکه گزارش های روند ۴۰ ساله پیشرفت زنان کشورمان تهیه و برای اطلاع مردم در دسترس است، گفت: با این وجود با اهداف خود فاصله داریم و برای نخستین بار است که در دولت با برنامه به دنبال جبران عقب ماندگی‌ها و جاماندگی ها در عدالت جنسیتی هستیم.

 

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور بابیان اینکه در قانون برنامه ششم توسعه ماده 101 و 102 قانون به موضوع عدالت جنسیتی اختصاص‌یافته است، ابراز کرد: خوشبختانه در عمر 40 ساله انقلاب اسلامی ما توانستیم اقدامات مهم و خوبی را دراین‌باره انجام دهیم اما حالا می‌خواهیم با برنامه‌ریزی بیشتر کاستی‌ها را جبران کنم.

 

وی از تدوین شاخص‌های عدالت جنسیتی در هفت محور خبر داد و با بیان اینکه این مهم در ستاد ملی زن و خانواده تصویب شده است افزود: برای هر استان سندی جداگانه و مبتنی برای آمارهای بومی آن تهیه و تنظیم شده تا برنامه‌ها مطابق با آن اجرا شود.

 

وی با اشاره به تصویب سند ارتقا زنان و خانواده گفت: تمام ۳۱ استان کشورمان این سند را تدوین کرده و اجرا می‌کنند و در همدان نیز به عنوان هجدهمین استان این سند مصوب شد.

 

وی ابراز داشت: 41 درصد از کارمندان دولت زن هستند و از نظر تحصیلات سریع فاصله های سواد و تحصیلات پر شده و شایسته است از این سرمایه ذهنی و مدیریتی و تأثیرگذاری عمیق دولت استفاده کند.

 

ابتکار همچنین طرح گفت و گوی ملی خانواده را راهکارهایی برای انسجام بخشی خانواده و کاهش معظلات این کانون ارزیابی و اضافه کرد: روابط عاشقانه در خانواده ها با حضور شبکه های اجتماعی در حال اختلال است و که با اجرای این طرح از اختلال در ارتباطات خانوادگی جلوگیری می‌شود.

 

وی با بیان اینکه طرح توانمندسازی سفیران فرهنگی و تشکل های دانشجویی کار شده است، اظهار کرد: موضوع زنجیره ارزش گیاهان دارویی و نقش زنان در تولید گیاهان دارویی و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست یکی دیگر از اقدامات معاونت امور بانوان است که بسیار مهم است.

 

 

کد خبر 867767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha