منشأ تمام نابسامانی‌ها در جامعه جهانی دوری از قرآن کریم است

حجت‌الاسلام سروستانی بیان کرد: اگر امروز شاهد نابسامانی‌ها ظلم و ستم و بی عدالتی در جامعه جهانی هستیم به خاطر دوری از قرآن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از  بوشهر،«حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی» پیش از ظهر سه‌شنبه(26 آذر) در جمع فعالان قرآنی شرکت کننده در کارگاه سبک زندگی قرآنی بوشهر با اشاره به اهمیت تعالیم قرآنی در تمام ابعاد مختلف زندگی بشر اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برگرفته از تعالیم اسلامی و قرآن کریم است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: قرآن کتابی سراسر درس است که در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی، رفتار، کردار، بایدها و نبایدها برای تامین سعادت بشر برنامه دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه اگر امروز شاهد نابسامانی‌ها ظلم و ستم و بی عدالتی در جامعه جهانی هستیم به خاطر دوری از قرآن است تصریح کرد:  بنابراین سبک زندگی قرآنی که محور مباحث اساتید محترم این کارگاه آموزشی خواهد بود و در این نشست به آن اشاره می شود، باید به گونه ای در جامعه شکل بگیرد که زندگی ما بر اساس تعالیم الهی و قرآنی شکل بگیرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر بیان کرد: قرآن کریم در بخش‌های گفتار، کردار، رفتار، خانواده و حتی در اموری که فکر نمی‌کنیم، مثل تفریح، اقتصاد، پس انداز، انفاق، کمک به فقرا، امور خیریه و عیادت بیماران ورود پیدا کرده و در هر بخشی که فکر کنیم و در همه اموری که با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم صاحب طرح و برنامه است و همه اینها مبنای شان قرآنی است.

 

حجت‌الاسلام سروستانی با بیان این که همه اموری که در جامعه با آن مواجه هستیم ریشه در قرآن کریم دارد، افزود:  شما فعالان قرآنی در هر زمینه ای که مسئولیت فعالیت قرآنی دارید، خودشناسی و معرفت‌افزایی درونی اولین وظیفه‌ای است که باید به آن توجه کنید؛ نمی شود دیگران را به خوبی دعوت کنیم و خودمان معارف مان را نسبت به قرآن افزایش ندهیم؛ بنابراین در درجه بعد اول خود را و در درجه بعد فرزندان و خانواده و جامعه را بر اساس آموزه های قرآنی تربیت کنید.

 

وی تاکید کرد: همه بخش های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ریشه در قرآن کریم دارند و بخش اخلاق و معنویت که از ارکان بیانیه گام دوم هستند هم از تعالیم قرآنی گرفته شده است.

 

کد خبر 869186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha