کاهش ۱۴ درصدی ولادت در آذربایجان شرقی

میزان ثبت واقعه تولد در آذربایجان شرقی در ۸ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، مدیرکل ثبت‌ احوال آذربایجان شرقی در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان هریس گفت: در مجموع در مدت ‌زمان یاد شده36 هزار و441 واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که 70 درصد آن در مناطق شهری بوده است.

«احد جودی» با اشاره به رواج پدیده تک فرزندی خانوارها و معضلات آن در جامعه، خاطرنشان کرد: تک‌فرزندان با معنا و مفهوم برادر، خواهر و یا اقوام آشنایی خوبی ندارند و اگر تک فرزند آوری بیشتر رواج یابد فرزندان در آینده با مشکل مواجه خواهند شد.

وی همچنین به آمار فوتی‌های استان در هشت ماه گذشته اشاره و عنوان کرد: در این مدت 14 هزار و 996 واقعه فوت در استان ثبت شده است که افزایشی معادل هشت دهم درصد را در مقایسه با هشت ماه سال گذشته دارد.

به گفته مدیرکل ثبت‌ احوال آذربایجان شرقی، بیشترین علت مرگ و میر دراستان بیماری‌های عفونی و انگلی، سرطان‌ها و بیماری های قلبی و عروقی است.

وی همچنین از کاهش ازدواج در استان سخن گفت و افزود: 20 هزار و 172مورد ازدواج ثبت شده در 8 ماه پارسال در استان، به 18 هزار و 948 مورد در 8 ماه امسال رسیده که بیش از 6 درصد کاهش نشان می دهد.

جودی خاطرنشان کرد: آمار طلاق در استان هم با پنج وهفت دهم درصد کاهش در این مدت به 6081 مورد رسیده است. همچنین به ازای هر سه ازدواج یک واقعه منجر به طلاق می‌شود.

کد خبر 869735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha