پرداخت ۵هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های ریلی‌

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از پرداخت ۵۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های ریلی‌ با عاملیت بانک توسعه تعاون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سعید رسولی در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل که با رویکرد رونق تولید و استفاده از ظرفیت‌های قانونی تبصره ۱۸ برگزار شد، گفت: خوشبختانه با امضای تفاهم نامه ۲ هزار میلیارد تومانی بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه در ۲۷ اسفندماه سال ۹۷ ظرفیت های قانونی مناسبی در این بخش فراهم شده و تاکنون چند شرکت حمل و نقل ریلی برای دریافت تسهیلات مورد نیاز به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: در مرحله نخست هم اکنون پرداخت ۵ هزار میلیارد ریال با عاملیت بانک توسعه تعاون، ۲۶۰۰ میلیارد ریال توسط بانک آینده، ۴۰۰ میلیارد ریال توسط بانک ایران و ونزوئلا و ۵ هزار میلیارد ریال توسط بانک صادرات ایران برای شرکت‌های حمل و نقل ریلی اختصاص یافته است که نرخ سود آن در حوزه تولید واگن‌های باری ۱۳ درصد و درحوزه واگن‌های مسافری ۱۲ درصد تعیین شده است.

رسولی بیان کرد: خوشبختانه با تلاش دست‌اندرکاران بخش دولتی و غیردولتی در ۹ ماهه نخست سال جاری ۴۵۶ دستگاه ناوگان وارد خطوط ریلی کشور شده است و در آینده نزدیک نیز ۲۷۰ دستگاه واگن وارد خطوط ریلی کشور خواهد شد.

‌در پایان این مراسم اسناد عاملیت چهار بانک برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های ریلی مبادله و تفاهم‌نامه احداث پایانه‌های کانتینری و حمل بار با ناوگان ریلی بین شرکت راه‌آهن و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.

تفاهم‌نامه احداث پایانه‌های کانتینری و حمل بار با ناوگان ریلی

بنابراین گزارش در این تفاهم‌نامه که بین شرکت راه‌آهن و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید، دو طرف در زمینه ایجاد پایانه لجستیکی کالا و کانتینر و حمل کالاهای ترانزیتی به وسیله ریل و راه‌اندازی قطارهای برنامه‌های کانتینری و حمل خرده بارها از طریق قطارهای باری همکاری خواهند کرد.

این تفاهم نامه توسط مدیرعامل راه‌آهن و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.

تبادل اسناد عاملیت چهار بانک

اسناد عاملیت پرداخت تسهیلات به شرکت‌های حمل و نقل ریلی از محل وجوه اداره شده و منابع داخلی این بانک‌ها، به استناد تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸ بین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و چهار بانک ایران و ونزوئلا، آینده، صادرات و توسعه تعاون بین طرفین مبادله شد./

کد خبر 870007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha