خودسازی نخستین گام برای رسیدن به تمدن اسلامی است

آیت الله نورمفیدی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی تاکید شده است و برای اینکه تمدن اسلامی شکل بگیرد نخستین گام خودسازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سید مجتبی نورمفیدی» امروز(پنجشنبه 28 آذر) در اختتامیه همایش ملی جستارهای پژوهشی اظهار کرد: امام(رحمه الله علیه) تاکید کردند که دین از سیاست جدا نیست و رسالت دین رساندن انسان به کمال است.

 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: دین یک مجموعه است که نمی تواند از سیاست جدا باشد، خلقت عالم بر اساس آیتی طراحی شده است و برای رسیدن به غایت نمی تواند آیت را از تمدن جدا کنیم.

 

آیت الله نورمفیدی متذکر شد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی تاکید شده است و برای اینکه تمدن اسلامی شکل بگیرد نخستین گام خودسازی است.

 

وی افزود: آیات زیادی در خصوص حیات طیبه داریم اگر در قرآن واکاویی کنیم می بینیم که جز با رسیدن به تمدن حیات طیبه به وجود نخواهد آمد.

 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: عناصر تمدن سازی، از طریق قانون، عدالت، حاکمیت در متن دین و فقه ما وجود دارد و نمی توانیم به این مسائل اصلی تمدن ساز توجه کنیم و از سوی ابراز کنیم که دین در حوزه سیاست نقشی نداشته باشد.

 

آیت الله نورمفیدی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: فراز و فرودها در همه تمدن ها وجود داشته و باید انقلاب اسلامی آسیب شناسی کنیم و با اتکا به با محورهای هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مسیر تمدن سازی گام برداریم.

 

کد خبر 870067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha