ایجاد جامعه اسلامی از اهداف حوزه و دانشگاه است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی در دانشگاه فرهنگیان گفت: حوزه و دانشگاه به دنبال یک هدف واحد بوده و آن ایجاد جامعه اسلامی الگو می باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام محسن شیر محمدی در جمع نمازگزاران ضمن بیان گوشه هایی از زندگی شهید مفتح گفت: استاد شهید محمد مفتح در همدان به دنیا آمد و بعد از عزیمت به قم، از محضر آیات عظام مرحوم بروجردی، امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی استفاده نموده و به مقام اجتهاد رسید.

 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی در دانشگاه فرهنگیان از ویژگی‌های ممتاز شهید مفتح به توانایی ارتباط گیری و انس با دانشجویان و دانش‌آموزان اشاره نموده و ابراز نمود: به روز بودن و بیان اعتقادات دینی به زبان جوانان باعث شد که ساواک او را تهدیدی برای خود دانسته و نهایتاً توسط گروه فرقان در سال ۲۷ آذر ۵۸ به شهادت رسیده و سالروز شهادت وی به نام وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شد .

 

وی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای وحدت ساختاری نبوده بلکه به معنای این است که این دو به دنبال یک هدف واحد و آن ایجاد جامعه اسلامی الگو می باشد.

 

حجت الاسلام شیر محمدی گفت: این وحدت با تبیین وظیفه هر یک کاملاً مشخص می شود ولی جدا بودن وظایف  این دو شعبه از یک موسسه به نام علم و دین نباید تلقی آن بکند که این دو از هم جدا هستند.

 

وی رابطه بین علم و دین و حوزه و دانشگاه را به ابعاد انسانی تشبیه نموده و ابراز نمود: همانطور که انسان دو بُعد مادی، جسمانی و بُعد روحی و معنوی داشته و هر کدام متکفل اموری از زندگی انسان بوده و هردو با کمک یکدیگر به سوی هدف متعالی حرکت کرده و اگر یکی دچار مشکل شد دیگری به او کمک می کند؛ علم و دین و حوزه و دانشگاه نیز باید اینگونه باشد. یکی وظیفه تامین زندگی بیرونی و مادی و تکنولوژی و ابزار سازی دارد و دیگری امنیت درونی و آرامش روحی و مقصد و روش های استفاده از ابزار را بیان می‌کند.

 

وی همچنین ادامه داد: یکی متکفل اموری مثل مبارزه با بیماریها و طوفان و سیل و زلزله را داشته و دیگری متکفل مبارزه با پوچ گرایی و احساس تنهایی ها و ایجاد امید و نشاط را بر عهده دارد و اگر هر دو مکمل یکدیگر شدند سعادت فردی و اجتماعی تأمین  شده و جامعه الگو نیز ایجاد خواهد شد.

کد خبر 870655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha