عملیات اجرایی کارخانجات ذوب و پالایش مجتمع مس سونگون آغاز شد

عملیات اجرایی کارخانجات ذوب و پالایش مجتمع مس سونگون با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت و استاندار آذربایجان شرقی در شهرستان ورزقان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، عملیات اجرایی فاز 3 تغلیظ، کارخانجات ذوب، پالایشگاه و اسیدسولفوریک با ظرفیت تولید 100 هزار تن مس کاتدی آغاز شد که با بهره‌برداری از آن امکان تکمیل چرخه تولید در مجتمع مس سونگون فراهم می‌شود.

این طرح امکان اشتغال‌زایی برای 500 نفر به طور مستقیم و 2000 نفر به طور غیرمستقیم را فراهم کرده و با بهره‌برداری از آن، تا پایان سال جاری ظرفیت کارخانجات ذوب مس کشور به 400 هزار تن می‌رسد.

همچنین با بهره‌برداری از کارخانه ذوب مس سونگون در آینده، ظرفیت ذوب در شرکت مس به 500 هزار تن مس آندی حاصل از فرایند پیرومتالورژی خواهد رسید.

امروز عملیات اجرایی کارخانه فلوتاسیون سرباره مس سونگون با ظرفیت ورودی 900 تن سرباره در روز و با هدف افزایش بهره‌وری و بازیابی مس موجود در سرباره‌های ایجاد شده در مراحل ذوب نیز آغاز شد.

بنابر این گزارش، امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین ساختمان اداری مرکزی مجتمع مس سونگون در زیربنای 10 هزار مترمربع جهت تجمیع خدمات اداری و مالی این مجتمع صنعتی به بهره‌برداری رسید.

«رضا شریفی» مدیرعامل مجتمع مس سونگون در این مراسم اظهار داشت: شناسایی ذخایر جدید معدن طی یک سال اخیر در دستور کار بوده که خوشبختانه با اکتشافات جدید، ذخیره 340 میلیون تنی این معدن هم اکنون بالای یک میلیارد تن برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: وسعت کنونی این مجتمع صنعتی معدنی بالغ بر ۵ میلیون متر مکعب است و اکتشافات جدید، راه‌اندازی فازهای 4 و ۵ و ۶ این مجتمع در چند سال آینده پیش‌بینی و در حال پیگیری است.

شریفی تصریح کرد: همزمان با اجرای طرح‌های توسعه این معدن و صنایع معدنی مرتبط با آن، انجام خدمات اجتماعی و کمک به تامین برخی زیرساخت‌های لازم در سطح شهرستان و روستاهای اطراف نیز در حال پیگیری است.

مدیرعامل مجتمع مس سونگون اعلام کرد: این مجتمع اشتغال مستقیم برای 4 هزار و 210 نفر را فراهم آورده است که فقط طی یک سال گذشته فرصت اشتغال‌زایی مستقیم آن بیش از ۵۰۰ نفر بوده است.

کد خبر 870689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha