نگاه جانبدارانه و جنسیتی برای انتصاب مدیران در دانشگاه ها نداریم

غلامی با تاکید بر اینکه نگاه جانبدارانه و جنسیتی برای جذب مدیران دانشگاهی نداریم، گفت: ما همه همکاران مان را خانواده آموزش عالی می دانیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «منصور غلامی» در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه دوم دی در پاسخ به سوال مقصودی، نماینده سبزوار در مورد علت انتصاب رییس و معاونان مرد برای دانشگاه های دختران گفت: ما معمولا هنگامی که دانشگاه های جوان تاسیس می شوند از افراد آشنا به فضای دانشگاه و همچنین افرادی که نزدیک به فضای دانشگاه باشند، برای انتخاب و حضور در این دانشگاه ها دعوت می کنیم البته ملاک ما در انتخاب مدیران تجربه و کارآیی کافی است. هر چند اگر مدیر جوانی از خود آن مجموعه در شرایط نزدیک در اولویت باشد، ما با رویکرد جوان گرایی آن مدیر را انتخاب می کنیم.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: در طول دو سال گذشته به طور میانگین قریب 9 سال مدیران دانشگاهی جوان تر از مدیران قبلی بودند و این با تاکید بر استفاده از تجربه و ظرفیت مدیران جوان انجام شده است.

 

وی بیان کرد: یکی از نکاتی که ما در دانشگاه های جوان در بحث انتصابات مد نظر قرار داریم، این است که مدیران توان و ظرفیت پیگیری و توسعه فیزیکی دانشگاه ها را داشته باشند یعنی افرادی که بتوانند فرآیند بهبود شرایط برای توسعه و ارتقای مرکز را فراهم کنند.

 

غلامی در پاسخ به سوال مقصودی در مورد بازداشت رییس دانشگاهی با جرم فساد گفت: انتخاب و انتصاب مدیران بر اساس شرایط خاص است؛ اگر تخلف اداری رخ داده باشد، ما قبل از آن نمی توانیم آن را پیش بینی کنیم، گزارش ها بررسی می شود و بعد تخلف افراد مشخص می شود، از تخلف هیچ مدیری دفاع نمی کنیم.

 

وی گفت: اگر قطعا تخلفی در دانشگاه ها توسط مدیران انجام شود و به اثبات برسد، ما با آن برخورد می کنیم.

 

غلامی تاکید کرد: در انتخاب مدیران هدف، کارآیی، توانمندی و تاثیرگذاری است. در مورد دانشگاه تک جنسیتی در نگاه اول ما به دنبال مدیرانی توانمند، شایسته و تاثیرگذار برای آن مراکز هستیم اگر از بین این خانم ها این مهم میسر شود ما آنها را در اولویت قرار دهیم اما وقتی به نتیجه مطلوب از این حیث نمی رسیم، پس بنابراین انتخاب مان از بین آقایان می شود.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ما نگاه جانبدارانه و جنسیتی برای جذب مدیران دانشگاه ها نداریم، گفت: ما همه همکاران مان را خانواده آموزش عالی می دانیم.

 

غلامی تاکید کرد: وزارت علوم نسبت به تک تک اتفاقاتی که در دانشگاه ها می افتد، حساسیت دارد و آنها را مورد رصد و بررسی قرار می دهد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت های فیزیکی و علمی ای که در حال حاضر دانشگاه ها شکل گرفته است، ظرفیت خوبی است و ما تلاش مان این است که این نیروی انسانی را به سمت حضور در مراکز علمی در سطح بین المللی و تاثیرگذاری در عرصه علم و فناوری کشور هدایت کنیم./

کد خبر 871288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha