آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی بررسی شد

آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله‌زده و اسکان زلزله‌زدگان شهرستان‌های میانه و سراب در نشستی با حضور استاندار آذربایجان شرقی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ «محمدرضا پورمحمدی» عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های میانه و سراب اظهار داشت: مدیریت حادثه‌ای با این وسعت در مدت یک ماه گذشته کار، تجربه مدیریتی خوبی بود که باید به عنوان یک الگو و دستورالعمل مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام شده برای اسکان موقت و دائم زلزله‌زدگان، گفت: با توجه به تبعات و هزینه‌های اسکان موقت زلزله‌زدگان در کانکس، در این حادثه تصمیم گرفته شد که اسکان موقت از طریق ساخت اتاقک یا پرداخت وام بلاعوض برای اجاره واحد مسکونی انجام شود.

وی افزود: با همدلی و همکاری همه دستگاه‌های مسؤول، مدیریت این حادثه به خوبی انجام شده؛ اما کار اصلی که همان اسکان دائم زلزله‌زدگان و بازسازی روستاهاست، باید با جدیت و سرعت بیشتر ادامه یابد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه بر تکمیل گزارش‌های ارزیابی از میزان خسارت‌های وارد شده به واحدهای مسکن روستایی و شهری در مناطق زلزله‌زده تأکید کرد و گفت: تسهیلات بلاعوض به تمام متقاضیان نیز به سرعت پرداخت شود.

پورمحمدی همچنین از اختصاص اتاقک اسکان موقت و تسهیلات مسکن روستایی به خانوارهای فرعی و اعطای تسهیلات مسکن روستایی به خانوارهای فصلی در مناطق زلزله‌زده خبر داد.

به گفته وی، منظور از خانوارهای فرعی، افرادی هستند که پیش از زلزله، واحد مسکونی مستقل نداشته‌اند، اما اکنون نیاز به مسکن دارند و خانوارهای فصلی نیز کسانی هستند که صاحب مسکن روستایی بوده‌اند اما در آن سکونت نداشته‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر اتمام آواربرداری، تسریع در بازسازی محل‌های نگهداری احشام، پیگیری پرداخت خسارت برای واحدهای تحت پوشش بیمه و فعال کردن همه پیمانکاران بنیاد مسکن برای سرعت بخشیدن به امر بازسازی مناطق زلزله‌زده تأکید کرد.

کد خبر 871609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha