اتمام آواربرداری ۱۷۹۰ واحد تخریب‌ شده زلزله میانه و سراب

باباپور از اتمام آواربرداری ۱۷۹۰ واحد تخریب‌ شده در جریان زلزله شهرستان‌های میانه و سراب خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های میانه و سراب اظهار داشت: آواربرداری 1790 واحد تخریب‌شده در جریان زلزله شهرستان‌های میانه و سراب به اتمام رسیده است.

«حافظ باباپور» خاطرنشان کرد: تاکنون 255 اتاقک اسکان موقت برای متقاضیان احداث شده و برای 2400 نفر نیز تسهیلات بلاعوض اسکان موقت پرداخت شده است.

وی با بیان این‌که درمجموع 8600 واحد شهری و روستایی در این زلزله آسیب دیدند، افزود: از این تعداد، حدود سه هزار واحد نیاز به احداث مجدد دارند که تاکنون پرونده 1175 واحد برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن به بانک معرفی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: تعداد واحدهای دامی آسیب‌دیده نیز حدود دوهزار واحد بود که 1243 واحد برای دریافت تسهیلات بازسازی به بانک معرفی شده‌اند.

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با تأکید بر اینکه فرمانداران، مدیران بحران شهرستان‌ها هستند، گفت: توزیع کمک‌های مردمی و سازمان‌ها و نهادها باید با مدیریت و تحت نظارت فرمانداران انجام شود.

«جواد رحمتی» افزود: برخی اقدامات احساسی ممکن است در آینده مشکل‌ساز شود و بر این اساس لازم است روند بازسازی و کمک‌رسانی به مردم در این مناطق تحت مدیریت واحد صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، بنیاد مسکن مسئول ارزیابی خسارت‌های واردشده به واحدهای روستایی است و تسهیلات بازسازی نیز بر اساس ارزیابی بنیاد مسکن پرداخت می‌شود.

محمدرضا مشایخی، فرماندار ویژه میانه و ایرج ثقفی، فرماندار سراب نیز در سخنانی جداگانه به ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته پرداختند و فرمانده سپاه عاشورا و رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از آمادگی حداکثری برای ادامه امداد‌رسانی به زلزله‌زدگان خبر دادند.

کد خبر 871610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha