پاکبان رشتی تجلیل شد

اعضای شورای رشت از پاکبان این شهر که یک میلیارد تومان پول گمشده را به صاحبش بازگرداند، تقدیر کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، در یکصد و بیست و دومین جلسه شورای اسلامی رشت که عصر امروز( چهارشنبه، ۴ دی) برگزار شد، از پاکبانی که مبلغ یک میلیارد تومان گمشده را به صاحبش بازگرداند، تقدیر به عمل آمد.


«علی انصافی» پاکبان جوانی که چندی پیش یک کیف با محتوای یک میلیارد تومان (اسکناس‌ها دلار بودند ) را در هنگام رفت و روب خیابان سعدی پیدا کرده و آن را به صاحبش بازگردانده بود همراه با دختر کوچک خود در صحن شورا حضور یافت و از سوی اعضا مورد تجلیل قرار گرفت.


«اسماعیل حاجی پور» با تقدیر از مناعت طبع این پاکبان اظهار کرد: اقدام پاکبان جوان شهرمان درس بزرگی برای همه ماست.


رییس شورای شهر رشت افزود: اگرچه مشکلات و گرفتاری‌های متعددی در زندگی این جوان وجود داشته اما با مناعت طبع خود این اقدام شایسته را انجام داده است.


با این سخنان، رییس شورا از پاکبان جوان خواست تا بخشی از مشکلات خود را به اعضای شورا اظهار کند. انصافی با اشاره به گرفتاری های مالی در گذران زندگی با وجود دو فرزند کوچک گفت: به‌عنوان یک پاکبان از اعضای شورای شهر می‌خواهم که حق و حقوق پاکبانان به موقع پرداخت شود تا پاکبانان بتوانند با نان حلال زندگی‌شان را بگذرانند.


وی افزود: مشکلات زیادی از جمله مسکن و اجاره بهای گران آن دامان بسیاری از پاکبانان از جمله خانواده من را گرفته است.


با این توضیحات، به پیشنهاد بهراد ذاکری عضو شورا، یک واحد مسکن مهر که در اختیار شهرداری رشت است، به این پاکبان تعلق بگیرد. با این سخنان همه ۱۱ عضو شورا به پاسداشت اقدام شایسته این پاکبان، طرح دوفوریت اعطای یک واحد مسکن مهر مورد موافقت اعضا قرار گرفت.


در بخش دوم این جلسه شورای شهر، رییس شورا با ارائه گزارشی از جلسات هفته گذشته از احداث بزرگ‌ترین گلخانه شمال کشور در رشت خبر داد.


حاجی پور در این‌باره توضیح داد: این‌ گلخانه با مشارکت شهرداری رشت و شرکت تعاونی عمران شهرستان رشت با ۶ هزار عضو احداث می‌شود.


وی همچنین به رفع مشکلات دیرینه بین شهرداری رشت و اداره کل منابع طبیعی استان گیلان طی جلسه‌ای اشاره و بیان کرد: با تشکیل کارگروهی مشترک قرار شد که مشکلات بین شهرداری و اداره کل منابع طبیعی درباره پارک ۴۵۰ هکتاری رشت رفع شود.


در ادامه جلسه یکصد و بیست و دوم شورای رشت، در نطق پیش از دستور، بهراد ذاکری نسبت به ساخت و سازهای فاقد اصول مهندسی در سطح رشت هشدار داد و گفت: متاسفانه شاهد فعالیت گروه‌هایی به‌عنوان پیمانکاران نسق‌ساز در سطح شهر هستیم به‌طوریکه جان شهروندان به راحتی در خطر قرار می‌گیرد.


 عضو شورا افزود: بدین منظور از دادستانی رشت درخواست شده که به این موضوع ورود کند.


 ذاکری تصریح کرد: همینطور خواهان انتشار آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ و ماده ۵ هستیم تا همه بدانند که طرح تفصیلی و نحوه تدوین آن و کاربری‌های این طرح در نقاط مختلف بر چه اساسی است.


پس از این نطق، اعضای شورا لوایح پیشنهادی از سوی شهرداری را به بحث و بررسی گذاشتند.

کد خبر 872531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha