نام‌نویسی ۱۵۲ هزار دانش آموز آذربایجان‌شرقی در طرح ملی حفظ قرآن

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی از نام‌نویسی ۱۵۲ هزار دانش آموز این استان در طرح ملی حفظ جزء سی ام قرآن کریم قرآن کریم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «جعفر پاشایی» در هفتاد و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: در استان آذربایجان‌شرقی نهضت ملی حفظ جزء سی ام قرآن کریم، در راستای تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب مبتنی بر ۱۰ میلیون حافظ و با نگاه سلسه مراتبی ذیل سند تحول بنیادین و سند  راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن تدوین و اجرایی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی افزود: در اجرای طرح ۳نهاد دولتی، ادارات کل اوقاف و امور خیری ، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی با اداره کل آموزش و پرورش همکاری نزدیک دارند.

وی ادامه داد: سال ۹۲ استان ما فاقد فضایی به نام دارالقرآن بود، اما برای این‌که زیر ساخت آموزش و حفظ قرآن در سطح استان فراهم شود در سال ۹۳ و ۹۴ توانستیم تعداد ۵۱ دارالقرآن در ۳۹ منطقه و ناحیه (اعم از پسرانه و دخترانه) دایر کنم.

پاشایی خاطرنشان کرد: طرح ملی حفظ جزء سی ام قرآن با اهداف ، زمینه سازی انس با قرآن در کودکان و نوجوانان، تلاش جهت فرهنگ سازی مناسب و ارایه آموزش های لازم در چگونگی حفظ قرآن و ایجاد انگیزه و رغبت برای حفظ آیات و سوره های جزء ۳۰قرآن کریم در استان و کشور اجرا می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با اشاره به توزیع ۱۴ هزار کار برگ ثبت پیشرفت دانش آموزان در حفظ جزء سی ام قرآن اعلام کرد: تعداد ۱۳ هزار و ۴۳۵نفر از آموزگاران مدارس ابتدایی در اجرای طرح در کلاس مشارکت کرده اند.

به گفته وی در سال جاری تاکنون ۱۵۲ هزار نفر از دانش آموزان در طرح ملی نام‌نویسی کرده‌اند.

کد خبر 873698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha