زبان موسیقی همه فهم و رایج در دنیا است

آذری با تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت موسیقی آذربایجانی در ترویج فرهنگ و هنر ایرانی در سایر کشورهای منطقه گفت: زبان موسیقی همه فهم و رایج در دنیا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «افشین آذری» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه تبریز با تقدیر از حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای مسؤول در عرصه موسیقی اظهار داشت: خوشبختانه سیاست جدید وزارت امور خارجه نیز حمایت از صادرات آثار هنری با بهره‌مندی از هنرمندان عرصه‌های مختلف است.

این آهنگساز و خواننده آذربایجانی، با بیان این‌که هنرمندان عرصه موسیقی سفیران هنری و فرهنگی ایران در سایر کشورهای جهان هستند، تصریح کرد: اعتقاد دارم موسیقی آذربایجان جزو سه موسیقی قدرتمند و برتر دنیا از لحاظ فنی است و موسیقی ایرانی نیز به لحاظ غنا رتبه چهارم جهان را داراست.

آذری با اشاره به این‌که موسیقی آذربایجان بسیار قدرتمند بوده، اما هنوز آن‌گونه که باید در کشور شناخته نشده است،  خاطرنشان کرد: قوی‌ترین نوازندگان کشور از خطه آذربایجان هستند، به همین جهت این موسیقی باید هرچه بیشتر به مردم شناسانده شود.

وی ادامه داد: در تمامی قطعاتی که به زبان فارسی اجرا کرده‌ام، رنگ و بوی آذربایجانی دیده می شود، به همین جهت مورد استقبال جامعه مخاطبان قرار گرفته اند، افزون بر این به دنبال نوآوری و در موسیقی آذری نیز بوده ام.

این هنرمند فعال در عرصه موسیقی با اشاره به حضور خود در چند برنامه تلویزیونی کشور جمهوری آذربایجان، که با حاشیه‌هایی نیز همراه بوده است، اظهار داشت: در تمامی دعوت‌ها سعی کرده ام جوانب مورد تأکید شئون کشورم را رعایت کتن و با لحاظ چهارچوب ها حضور می یابم.

آذری با بیان این‌که قرار است در نوروز 1399 در شهر باکو کشور جمهوری آذربایجان کنسرت اجرا کنم، گفت: مذاکراتی نیز درخصوص اجرای کنسرت در کشور روسیه صورت گرفته که هنوز نهایی نشده است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر شایعه ممنوع  التصویری‌اش اظهار داشت: از سال ۱۳۹۴ به صورت حرفه ای اجراهای صحنه ای خود را آغاز کردم و این شایعات را تکذیب می‌کنم و برای بنده رعایت شئونات فرهنگی و اعتقادی کشور جزو خطوط قرمز محسوب می شود.

کد خبر 873879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha