هر کاری در جهان بدون نقش سازنده ایران غیرقابل انجام است

متکی با بیان اینکه جریان مقاومت باعث شده تا رسانه های معاند بگویند ملت ایران آگاه و با بصیرت هستند گفت: دشمنان در مقابل قدرت و منطق جمهوری اسلامی کم آورده اند و معادلات جهانی استکبار به هم ریخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «منوچهر متکی» شب گذشته در برگزاری آئین بزرگداشت سالروز حماسه 9 دی در حسینیه ثارالله آبادان اظهار کرد: 9 دی سال 88 پیام آشکاری را برای دشمنان، دوستان انقلاب اسلامی و این مرز و بوم به ارمغان آورد.

 

وزیر اسبق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران 9 دی را الگوی تعریف شده ای از انقلاب و آموزه های امام خمینی (ره) بر اساس راهبرد و استراتژی در حوزه ایجابی و صلبی انقلاب عنوان کرد و افزود: جریان مقاومت ملت ایران اسلامی باعث شده تا رسانه های معاند، کاملاً مایوسانه پس از شکست در فتنه و اغتشاش عنوان کنند که مردم آگاه و بصیر هستند و خودشان در فضای مجازی تبدیل به رسانه شده اند.

 

وی با بیان اینکه دشمنان در مقابل قدرت و منطق جمهوری اسلامی کم آورده و معادلات جهانی استکبار به هم ریخته است تصریح کرد: اکنون سیاست های استکبار در آمریکای لاتین نیز شکست خورد، در فلسطین معامله قرن موفق نبود و در کره شمالی هم تبلیغات آنها با شکست مواجه شد.

 

متکی با اشاره به نقش سازنده ایران در جهان اذعان داشت: کشور ما در حوزه سیاست خارجی در اوج اقتدار و از هر زمان دیگر مستحکم‌ تر است و همه می ‌دانند هر کاری در دنیا بدون نقش سازنده ایران قابل انجام نیست.

 

وی سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران را حق طلبانه عنوان کرد و ادامه داد: سیاست های ایران قابل دفاع و دارای منطق است؛ برخی ها می گویند چرا این همه مخالفت با آمریکا ما می توانیم مذاکره کنیم و فکر می کنند مسئولان نظام مخصوصا در حال لجبازی هستند اما ما در مقاطع مختلف نشان دادیم که اهل مذاکره هستیم.

 

وزیر اسبق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آمریکایی ها را بدعهد، غیر قابل اطمینان و پیمان ‌شکن دانست و افزود: ما به دنیا نشان دادیم که اهل مذاکره و گفت ‌وگو هستیم؛ در صدور قطعنامه 598، مذاکرات پیرامون عراق، مذاکرات هسته ‌ای و تبادل سوخت و برجام آن را به جهانیان نشان دادیم و همواره از یک منطق قابل دفاع در مذاکره استفاده کرده ایم اما آمریکا هیچ‌ گاه به تعهدات خود پایبند نبود و کشوری غیرقابل اعتماد است و هر روز در پی فتنه انگیری و خیانت به مردم ایران است.

 

وی به آموزش تجزیه طلبان ایران توسط نیروهای انگلیسی در خاک عراق اشاره کرد و گفت: انگلیسی ها با حضورشان در عراق به جای آنکه به مردم آن کشور کمک کنند برخی از تجزیه طلبان ایران را به بصره می بردند و در آنجا آموزش می دادند، در چنین جاهایی دشمن باید از مردم مشت ببیند.

 

متکی عامل پیروزی ایران در برابر آمریکا را قدرت منطق جمهوری اسلامی خواند و یادآور شد: هر کجا قدرت منطق و منطق قدرت در برابر هم قرار گرفتند این قدرت منطق بود که با عقلانیت مسیر درست را انتخاب و پیروز شد؛ عربستان سعودی نیز بر اساس قدرت نمایی، قصد ضعیف کردن مردم یمن را دارد که پس از چند سال جنگ نابرابر هنوز به جایی نرسیده است.

 

وی با بیان اینکه دستاورد آمریکا در سیاست خارجی صفر است تصریح کرد: آمریکا در سیاست خارجی آمریکا همیشه با شکست مواجه شده است، آنها در هنگ ‌کنگ، آمریکای جنوبی، عراق و لبنان به دنبال ایجاد خلاء قانونی و بی‌دولتی هستند اما در نهایت این منطق و قانون است که مسیر درست را در پیش می‌ گیرد.

 

وزیر اسبق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: آمریکا با استفاده از فضاسازی رسانه‌ ای به دنبال هرج و مرج در این کشورها است ولی قدرت تاثیرگذاری آن در حال ضعیف شدن است، مردم شریف ایران اسلامی علی رغم همه گلایه ها و مشکلاتی که دارند در همه صحنه ها حاضر می شوند.

 

وی نهم دی ماه سال 88 را حماسه‌ای ماندگار مردمی در تاریخ انقلاب اسلامی برشمرد و ابراز داشت: مردم در نهم دی سال 88 احساس کردند خطر نظام و انقلاب اسلامی را تهدید می ‌کند و افرادی آگاهانه به مقدسات، مبانی دینی، چهره‌های مقدس اسلامی و حتی عاشورا توهین و بی‌ حرمتی می ‌کنند هوشیارانه در صحنه حضور پیدا کردند.

 

متکی اضافه کرد: 9 دی به جهانیان ثابت کرد که آمریکایی ها، اسرائیلی ها، انگلیسی ها و برخی از کشورهای اروپایی در برابر حصار و حصر مستحکم حمایت مردمی از انقلاب هیچ غلطی نمی توانند انجام دهند.

 

وی به اختشاشات اخیر در کشور پس از اصلاح قیمت بنزین اشاره کرد و اظهار داشت: بین مطالبات به حق مردم و افراد آشوبگر که مساجد، بانک‌ها و اماکن عمومی را مورد تعرض قرار می‌دهند فرق است و این موضوع می‌توانست بهتر مدیریت شود و پاسخ مردم در برابر اغتشاشگران بسیار خوب و کوبنده بود.

 

کد خبر 874415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha