۱۲۵ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان مرند فعال است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند گفت: شهرستان مرند با دارا بودن بیش از ۱۲۵ کانون فرهنگی هنری، بعد از تبریز بیشترین تعداد کانون در سطح استان را داراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، کارگاه آموزشی رویداد ملی فهما با حضور کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد، در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند برگزار شد.

«مهران فرجی» در این نشست با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی از سوی کانون های فرهنگی و هنری مساجد اظهار داشت: سیاست راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری اقدامی بسیار ارزشمند بود که منجر شد پتانسیل های موجود در این بخش از دور افتاده ترین روستا تا مرکزی ترین محلات شهری شناسایی شده و برای ارائه برنامه های فرهنگی و هنری آن ها عرصه و زمینه فراهم شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند با بیان این‌که کار فرهنگی یک اقدام جهادی است و با وجود هجمه گسترده دشمن در این زمینه، مسؤولیت اهالی و فعالان مسجدی سخت تر و دوچندان می شود، گفت: شهرستان مرند با دارا بودن بیش از ۱۲۵ کانون فرهنگی هنری، بعد از تبریز بیشترین تعداد کانون در سطح استان را داراست.

وی از مدیران مسؤول کانون ها خواست تا با ارائه برنامه های خلاقانه و ایجاد تعامل میان روحانیت، مسول پایگاه و جوانان و نوجوانان، در تقویت برنامه های فرهنگی مساجد اهتمام بیشتری ورزند و در ثبت اقدامات و آمار خود در سامانه بچه های مساجد پیش قدم باشند.

فرجی با بیان این‌که قرار است در پایان این طرح سه استان شاخص در طرح ملی فهما، انتخاب شده و دیگر استان ها در رشته های مختلف شناسایی و مورد حمایت مالی، قرار گیرند، گفت: تمامی کانون ها بر اساس ۸ شاخص قرآن و عترت، شبکه سازی و ساماندهی، هنر متعالی، کتاب و کتابخوانی، مناسبت‌های ملی و مذهبی، فضای مجازی و رسانه، غنی سازی اوقات فراغت و خلاقیت و نوآوری مورد ارزیابی قرار می گیرند.

همچنین در ادامه این نشست حجت الاسلام ثنایی، کارشناس مسؤول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به تشریح سیاست‌های جدید ستاد عالی کشور در زمینه رویداد ملی فهما و شیوه نامه ثبت فعالیت های مسجدی در سامانه «بچه های مسجد» پرداخت.

کد خبر 875409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha