سردار سلیمانی با ۴۰ سال مبارزه و مجاهده در صف مقدم مبارزه با دشمن بود

امام جمعه کرمان گفت: بخش دوم زندگی سردار ۴۰ سال مبارزه و مجاهده و در صف مقدم مبارزه با دشمن بود که هیچوقت برای او جنگ تمام نشد و سردار سلیمانی برای مظلومان عالم، کفش از پا خارج نمی کرد و ماموریت پشت ماموریت داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امروز (جمعه 13 دی) در نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: امیدوارم با رعایت تقوای الهی در همه شئون زندگی رضایت خدا را جلب کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ادامه سلسه مباحث علائم و نشانه های انسان های بهشتی و با اشاره به اقسام خوف و ترس از خدا، بیان کرد: یکی از نشانه ها این بود که از خدا در همه صحنه های زندگی بترسید که یکی از مرحله ها مرحله خوف و مرحله دوم خشیت که برای عالمان و دانشمندان است که مرحله بالاتر برای کسانی است که خوب می دانند و خوب می فهمند و خط توحید را می شناسند و رضایت حضرت حق را توجه دارند و مرحله سوم برای کسانی است که ترس از ترک خدمت دارند و آن هایی که وقتی ذکر و یاد خدا را در ذهن و فکر دارند تنها جسم آن ها به لرزه در می آید.

 

وی ادامه داد: آن هایی که وقتی در سلامت هستند با وقتی مریض و در بستر هستند در هر دو حالت از خدا می ترسند انسان های خاشع و فروتن هستند و مرحله آخر آن عبارت از این است وقتی حق را مشاهده می کند، آن وقت از خدا می ترسد و به حق و حقانیت را توجه دارند لذا خداوند شما را از نافرمانی برحذر داشته است بنابراین یکی از علائم مهم افراد بهشتی این است به صورت جد در همه صحنه های زندگی خدا را ناظر بر اعمال می داند و در همه صحنه های زندگی از خدا می ترسد.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: امیدوارم خدا به ما توفیق دهد تا این روحیه خداترسی در همه صحنه های زندگی ما ظاهر شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه در خطبه دوم با اشاره به مناسبت های هفته آتی گفت: یکی از مناسبت ها، کشف حجاب به وسیله رضاخان قلدر است که رضاخان چند دستور در راستای دین زدایی این کشور و از بین بردن هویت دینی و ملی صادر کرد که با کشف حجاب، دیانت مردم، ملیت مردم و هویت مردم را نشانه گرفته بود تا کشور را در دست دشمن قرار دهد و دستور دیگر این بود که همه تلاش را داشت که لباس روحانیت در جامعه کم شود و کسانی که این لباس را به تن دارند نتوانند از این لباس استفاده کنند.

 

 

وی با اشاره به اینکه باید حجاب ها را محکم تر و جدی تر به خصوص بانوان که چادر حجاب برتر و زینت زن است را جدی بگیرید، گفت: مناسبت دوم هفته آینده قیام مردم قم در دفاع از مرجعیت یکی از مناسبت ها است که کانون این حمایت شهر خونین قم بود و همچنین شهادت ام ابیها صدیقه طاهره حضرت زهرا(س) است؛ فاطمه ای که مظلومانه در دفاع از امامت و ولایت و شجاعانه شربت شهادت نوشید.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه بیان کرد: در آستانه ایام فاطمیه هستیم درحالی به ایام فاطمیه نزدیک می شویم که یکی از بانیان شاخص این مجلس که همه او را خوب می شناسید و بارها در مجلس عزای فاطمه زهرا سلام الله علیها حضور داشت، در ایام فاطمیه امسال سردار رشید قهرمان به شهادت رسید.

 

وی با اشاره به فرمایشاتی از حضرت علی (ع) ادامه داد: امروز روز شهادت همه ما و امت ایران اسلامی است نه فقط ایران، بلکه جبهه مقاومت و رهبر فرهیخته انقلاب و هر آزاده خواه امروز عزادار است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بیان کرد: سردار سلیمانی، مردی بود که 40 سال زندگی خود را در صحنه ها گذراند و هر روز در انتظار شهادت بود و مردی که 40 سال با جبهه و جهاد بود نه فقط تک تیرانداز بلکه در مقام فرماندهی ارتش حضور داشت و شخصیتی بود که در کنار این همه جهاد و فداکاری روحیه و رویه و ادب انسانی را داشت.

 

وی ادامه داد:  از یکی از کسانی که با سردار سلیمانی، شهید عزیز و بزرگ و سپهبد تاریخ انقلاب اسلامی در جبهه با او بود، پرسیدیم خاطره ای از سردار دارید، گفت "وقتی در روزهای گرم در 8 سال دفاع مقدس در ماشین فرماندهی  بودیم هیچوقت اجازه نمی داد خنک کننده را روشن کنیم و می گفتند که بسیجیان در خط مقدم در گرما می جنگند و فرمانده آن ها هم باید همان هوا را تحمل کند".

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه بیان کرد: زندگی سلیمانی سه بخش داشت؛ یک بخش تولد و دروان نوجوانی تا پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در خانواده ای بسیار نجیب پدری عارف و مادری عابد و خانواده ای طیب و طاهر بود؛ بخش دوم زندگی سردار 40 سال مبارزه و مجاهده و در صف مقدم مبارزه با دشمن بود که هیچوقت برای او جنگ تمام نشد و سردار سلیمانی برای مظلومان عالم، کفش از پا خارج نمی کرد و ماموریت پشت ماموریت داشت و میدان جنگ پشت میدان جنگ را داشت و روزی آرامش نداشت.

 

نماینده ولی فقیه در ادامه بیان داشت: بخش سوم زندگی ایشان، نشان از انسانیت و ادب اسلامی و وفا و فداکاری این سردار رشید است که خدا این سردار را در کنار مجاهد بزرگ دیگر یعنی ابوالمهدی و شهدای دیگری که در رکاب ایشان امروز به شهادت رسیدند این ارواح به شهدا پیوستند؛ سردار عزیز! امروز این همه جمعیت در کرمان برای احترام و حرکت مجاهدانه شما آمده اند و جای شما در مصلی کرمان خالی است.

 

وی در خطاب به روح ملکوتی سردار سلیمانی ادامه داد:‌فدای روح بلند و ملکوتی شما و هم رزمان شهید شما که سال ها انتظار این روز را داشتید و فدای 40 سال حضور جدی شما در جبهه ایثار و شهادت و در انتظار شهادت، مردم کرمان و مردم مظلوم جبهه مقاومت و رزمندگان این جبهه عزادار هستند.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: این خط ادامه دارد و این پرچم به دست سلیمانی ها بلند خواهد شد و همچنان برافراشته است و به فضل الهی در خدمت رهبری شاهد شکست نهایی استکبار جهانی خواهیم بود و روز ذلت امریکا را در خاور میانه را خواهیم دید و جواب این خون ها به زودی که آن روز دیر نیست، خواهیم داد و پیروزی نهایی جبهه مقاومت بر رژیم اسرائیل را خواهیم دید.

 

 

کد خبر 875855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha