اهدا اعضای بدن جانباز ۷۰ درصد اعصاب  و روان اراکی

انصاری فر از اهدای اعضای بدن جانباز ۷۰ درصد اراکی به بیماران نیازمند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، « مرتضی انصارفی فر» امروز در یکشنبه (15 دی) در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت این جانباز رشید اسلام گفت: «علی داودآبادی» جانباز ۷۰ درصد اراکی متولد سال ۱۳۴۵  بود که در عملیات آزادسازی فاو در سال ۶۴ بر اثر موج انفجار از ناحیه اعصاب و روان به درجه رفیع جانبازی ۷۰ درصد نایل آمد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با اشاره به اینکه این جانباز ۷۰ درصد اراکی چندی پیش دچار عارضه مغزی شد، افزود: ایشان مدتی در بیمارستان‌های اراک بستری و تحت مراقبت قرار داشتند که در نهایت بنا بر وصیت خود و موافقت خانواده‌ اعضای بدنش به چند بیمار در انتظار پیوند اهدا شد.

 

وی با اشاره به اینکه اهدای اعضای بدن این جانباز سرافراز با درخواست و موافقت خود و خانواده همراه بود ، افزود: یک تیم متخصص پزشکی هفته گذشته پیکر این جانباز سرافراز را به تهران منتقل کردند، خاطر نشان کرد: در این راستا آزمایش‌های تخصصی لازم برای پیوند و اهدا انجام شد و امکان اهدای اعضای وی به بیماران نیازمند فراهم شد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پیکر این جانباز سرافراز دفاع مقدس در روز سه‌شنبه ۱۷ دی‌ماه  سال جاری تشییع می شود، افزود: این مراسم از ساعات اولیه صبح از میدان شهدای اراک آغاز و با حضور گسترده مردم شهید پرور استان مرکزی و شهر اراک به سمت گلزار شهدای تشییع و در آرامگاه ابدیش آرام می گیرد.

 

انصاری فر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان کرد: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و تقدیر و تجلیل از جانبازان و ایثارگران بر همگان واجب است چرا که اگر این عزیزان نبودند این آرامش و امنیت کنونی در کشور حاکم نبود.

 

مدیر کل بنیاد شیهد وامور ایثارگران استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه استان مرکزی در دوران انقلاب و دفاع مقدس بیش از ۱۴ هزار جانباز سرافراز تقدیم انقلاب کرده است، ادامه داد: از این تعداد ۲۰۰ جانباز ۷۰ درصد هستند که نیازمند رسیدگی هر چه بیشتر به دلیل مشکلات جسمی و حرکتی هستند.

 

وی گفت: صبر و ایثار جانبازان و ایثارگران ستودنی است چرا که این عزیزان با مشکلات متعددی روبرو هستند اما باز هم با ایثار و از خود گذشتگی درد و رنج را تحمل می کنند.

 

کد خبر 877112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha