فرهنگ متعالی  شهادت  ریشه در قیام عاشورا و باورهای دینی ما دارد

دادوند گفت: فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ متعالی است که ریشه در قیام عاشورا و باورهای دینی ما دارد.

«مصطفی دادوند» امروز صبح در مراسم، تشییع ، پیکرهای مطهر جانباز 70درصد شهید «علی داودآبادی فراهانی» و شهید بسیجی مصطفی عسگری در استان مرکزی که همزمان با مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران بر همه ما واجب است و این حضور نشان دهنده عشق و ارادت مردم به شهدا و امام شهدا است.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اراک با اشاره به اینکه راه شهدا همواره ادامه دارد، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ متعالی است که ریشه در قیام عاشورا و باورهای دینی ما دارد.

 

وی با اشاره به اینکه شهید جانباز علی داود آبادی فراهانی اوج ایثار و از خودگذشتگی را به همه ما نشان داد، بیان کرد: این جانباز سرافراز اسلام بزرگترین ایثار را کرد چرا که در زمان حیات خود اعضای بدنش را به نیازمندان اهدا کرد و به یاران و همرزمان خود پیوست.

 

این مقام مسئول ادامه داد: این ایثار و از خودگذشتگی باید در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان تبیین شود تا آنان بدانند چه بزرگ مردانی برای دفاع از ایران اسلامی در صحنه حاضر شدند و چگونه خالصانه رنج و درد را در سال های بعد از جنگ تحمل کرده و چگونه باقیمانده جان خود را ایثار کردند.

 

وی با بیان اینکه شهدا و ایثارگران از جان خود دست کشیدند ولی از انقلاب و آرمان‌های امام راحل دست نکشیدند، بیان کرد: شهدا و ایثارگران همیشه در راه امامت و ولایت حرکت کردند و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و زنده نگهداشتن و پاسداشت آرمان‌های آنها بر همگان واجب است.

 

دادوند ادامه دادن راه شهدا و امام شهدا را رسالت اصلی ملت ایران دانست و بیان کرد: حرکت در راه شهدا و امام شهدا و تبعیت از ولایت فقیه خواسته شهدا است و ما باید برای حفظ این انقلاب ارزشمند که خون های پاکی برای آزادی و استقلال آن ریخته شده است تلاش کنیم.

 

جانباز 70 درصد « علی داودآبادی فراهانی » متولدیکم خرداد 1345 که در تاریخ 26 اسفند 1365 در منطقه پدافندی فاو به درجه رفیع جانبازی نائل آمد  و در نهایت روز گذشته پس از مرگ مغزی و اهدای اعضای بدن خود به نیازمندان به همرزمان شهیدش پیوست.

 

شهید بسیجی مصطفی عسگری متولد سال 1380 در تفرش بود و به عنوان بسیجی فعال و در حین آموزش، به خیل شهدا پیوست، پیکر این شهید بزرگوار نیز در اراک تشییع و برای تدفین به زادگاهش در تفرش فرستاده شد.

کد خبر 877848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha