مشکلات اقتصادی عامل ۵۲ درصد طلاق های ثبت شده در لرستان است

طاهری، با اشاره به ارائه مشاوره سازمان بهزیستی استان برای کاهش امار طلاق و برقراری سازیش بین زوجین گفت: مشکلات اقتصادی عامل ۵۲ درصد طلاق های صورت گرفته، بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «لیلا طاهری»، امروز(17دی ماه) در کارگروه فرهنگی و اجتماعی لرستان، با اشاره به نقش سازمان بهزیستی در کاهش آسیب های اجتماعی، افزود: برخی از مراجعین طلاق توافقی از سوی دستگاه قضائی به سازمان بهزیستی و مراکز مشاوره این سازمان ارجاع داده می‌شود.

 

معاون اداره کل بهزیستی لرستان بیان کرد: سازمان بهزیستی استان دارای 22 مرکز ارائه دهنده خدمات مشاوره و سه مرکز مشاوره کاهش طلاق است.

 

وی عنوان داشت: در سال جاری یک هزار و ۹۲۹ مورد به بهزیستی استان برای طلاق توافقی ارجاع داده شده است و از این تعداد ۱۹ درصد منجر به سازش شد.

 

طاهری خاطرنشان کرد: ۳۹ درصد طلاق‌های توافقی در کمتر از سه سال زندگی بوده است،  ۳۷ درصد فاقد فرزند و ۵۲ درصد نیز فاقد درآمد بوده اند.

 

وی یادآور شد: طبق آمار گزارش شده از مراکز مشاوره مشکل در مهارت‌های زندگی، عدم توانایی برقراری ارتباط، عدم بلوغ فکری، پرخاشگری کلامی و غیر کلامی، اعتیاد، بیکاری، عدم ایفای نقش‌ها و مسئولیت پذیری و خیانت از جمله عوامل مؤثر در طلاق بوده است.

کد خبر 878004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha