حمله ایران به پایگاه های نظامی آمریکا به درخواست مردم ایران و منطقه بود

جمالی با بیان اینکه حمله به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق به درخواست مردم داغدار ایران و منطقه بود، گفت: این حمله نشان داد که ایران اهل بلوف زدن نیست.

«محمد جواد جمالی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به حمله موشکی ایران به پایگاه های آمریکا در عراق گفت: پاسخی که جمهوری اسلامی ایران داد به درخواست مردم داغدار ایران و منطقه بود. ما به دنیا نشان دادیم که اهل بلوف زدن نیستیم همه فکر می کردند که شاید انتقام سردار سلیمانی به وسیله گروه های مقاومت صورت گیرد اما ایران نشان داد که هیچ ابایی از این انتقام ندارد و مسئولیت این حمله را به عهده می گیرد.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما مطابق قوانین بین المللی این حق را داشتیم که پاسخ دهیم و شاید بعد از جنگ جهانی دوم این اولین باری است که کشوری مستقیما به پایگاه های نظامی آمریکا حمله می کند. ترامپ در حال باختن قمار سیاسی و نظامی است.

 

وی تصریح کرد: البته این حرکت جمهوری اسلامی ایران پیامی برای کشورهای مرتجع منطقه نیز بود که بدانند اگر ایران صحبتی می کند و موضوعی را بیان می کند، با کسی شوخی ندارد. آنها هرگز از ارباب شان آمریکا قوی تر نیستند و حتما شکننده هستند. باید تکلیف خودشان را با همسایه قوی و قدرتمند خودشان معلوم کنند.

 

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خوشحالی رژیم صهیونیستی چندان به درازا نکشید و متوجه شدند که آمریکا زودتر از آن چیزی که انتظار می رفت، مورد هدف قرار گرفت. اگر کسی دست از پا خطا کند، می تواند هدف بعدی جمهوری اسلامی ایران باشد.

 

جمالی گفت: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد 12 طرح دیگر دارد که در صورت دیوانگی آمریکایی ها و هر اقدامی که صورت دهند، آنها را اجرایی می کند.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پشت این قضیه مردم منطقه و ایران هستند. کمتر عملیاتی در دنیا اتفاق افتاده است که مردم با قلب و اراده خودشان پشت آن اینچنین ایستاده باشند. مردم ایران اصرار داشتند که هرچه سریع تر انتقام خون سردار سلیمانی گرفته شود و دیدیم هنوز پیکر مقدس شهید سلیمانی به خاک سپرده نشده بود، این انتقام گرفته شد و این خودش پیامی برای جهان و استکبار داشت.

 

وی گفت: البته این موضوع پیام دیگری نیز برای دنیا داشت و آن این بود که اگر ایران در موضوعی خویشتن داری می کند، کسی آن را از موضع ضعف برداشت نکند و برای حفظ منافع و امنیت ملی اش هر اقدامی که صلاح بداند، انجام می دهد.

 

وی با بیان اینکه این عملیات باعث تقویت محور مقاومت و تضعیف ضد انقلاب داخلی و خارجی شد، اظهار داشت: طبیعی بود که آمریکایی ها در ساعات اولیه این حمله را تکذیب و بعد آن را کوچک بشمارند اما این عملیات به خوبی انجام شد و این اقدام شجاعانه جمهوری اسلامی ایران بود.

 

جمالی در پایان خاطرنشان کرد: آنهایی که باید این پیام را دریافت می کردند یعنی ترامپ، رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع منطقه آن را دریافت کردند؛ حالا رسانه های معاند فارسی زبان که چشم خودشان را بر حماسه مردم ایران بستند، هر چقدر می خواهند جنگ روانی راه بیندازند./

کد خبر 878310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha