مساجد در راستای ترویج سیره شهدا اقدام کنند

حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه مساجد باید بتوانند از نظر ظاهری و برنامه های تبلیغی و معنوی مخاطبان خود را افزایش دهند گفت: مساجد در راستای ترویج سیره شهدا اقدام کنند.

«حجت الاسلام ابوالحسن حسن زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه (س) و شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش، به سیره و وجود مقدس پیامبر (ص)، ائمه اطهار (ع) و سخن ارزشمند امام خمینی (ره) که فرمود «مساجد سنگر هستند و سنگرها را حفظ کنید» اشاره کرد و گفت: قطعا مساجد به عنوان مهمترین پایگاه در نشر معارف، دفاع از دین و مسائل نظامی نقش بسیار محوری و کلیدی دارند.

 

امام جمعه موقت اهواز عبادت، نشر معارف، بیان احکام و جذب نوجوانان و جوانان را از کارکردهای مساجد برشمرد و افزود: هم اکنون با وجود تهاجم و جنگ فرهنگی که دشمن سال هاست آن را شروع کرده، مهم ترین سنگر همان سنگر مساجد است که باید جاذبه های مختلفی داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه مساجد باید بتوانند از نظر ظاهری و برنامه های تبلیغی و معنوی مخاطبان خود را افزایش دهند تصریح کرد: متولیان امور فرهنگی مساجد با سعه صدر در جهت جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مساجد گام بردارند.

 

حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه مساجد باید با حفظ ارزش ها بتوانند برای مخاطب جذابیت داشته باشند اضافه کرد: خلا و ضعف مساجد در جاذبه های آنها است که متاسفانه جاذبه های مساجد زیاد نیست.

 

وی با اشاره به اینکه ابعاد مختلف شخصیتی سردار سلیمانی یک الگوی بسیار خوبی برای جامعه است عنوان کرد: ما در دوران دفاع مقدس فرماندهان شهید زیادی داشتیم اما واقعا کسی همچون این سردار که محبوب دل ها باشد نداشته ایم.

 

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه مساجد باید شهیدانی همچون سردار سلیمانی و دیگر شهدا را الگو قرار داده و راه و آرمان های آنها را ادامه دهند ابراز کرد: معلمان و آموزگاران با کمترین امکانات، مهمترین کار را عهده دار هستند و می توانند با تقویت روحیه انقلابی گری خود، این روحیه را به دانش آموزان منتقل کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز نقش خانواده و آموزش و پرورش بسیار کمرنگ شده و فضای مجازی نیز به عنوان یک رقیب بسیار جدی در شکل گیری شخصیت دانش آموزان نقش زیادی دارد.

 

حجت الاسلام حسن زاده یادآور شد: اگر خانواده و آموزش و پرورش بتوانند در همان حدی که وظیفه و سهم دارند، فعالیت کنند قطعا فضای منفی مجازی تاثیر زیادی نخواهد داشته بلکه این فضا می تواند در اختیار تربیت و ارتقای دانش آموزان باشد.

 

کد خبر 879495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha