بطلان رهیافت عدول از گفتمان انقلاب و سازش با غرب

یک استاد دانشگاه در تبیین بطلان رهیافت عدول از گفتمان انقلاب و سازش با غرب گفت: عدول به معنای دست کشیدن کلی از اسلام و سازش نیز زانو زدن و نوکری غرب است، بنابراین تنها راه نجات، مقاومت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، هم اندیشی علمی با موضوع «مقاومت و تدوام انقلاب اسلامی» شامگاه چهارشنبه(25دی) از سوی پژوهشکده علوم و اندیشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در تالار امام مهدی(عج) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

 

«علی خالقی» در این نشست با بیان این که انقلاب اسلامی ما یک گفتمان ایجاد کرده است که همراه با دال مرکزی و دال های پیرامونی است، گفت: از جمله این دال های گفتمان انقلاب، استکبار ستیزی، ظلم ستیزی و استقلال است.

 

عضو هیأت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه با تأکید بر این که گفتمان انقلاب اسلامی از ابتدا دارای گفتمان های رقیب بوده است، گفت: گفتمان های سکولار و برانداز همیشه وجود داشته است و در منطقه گفتمان های سلفی ضد شیعه یک رقیب دیگر بود و همین طور گفتمان های ارتجاعی در کشورهای عربی و صهیونیسم به مقابله با گفتمان انقلاب اسلامی برخواسته است.

 

وی در ادامه بیان داشت: گفتمان هژمونی طلب آمریکا نیز به مقابله با انقلاب اسلامی پرداخت و برای از بین بردن گفتمان ما همواره ایجاد یأس و ناامیدی، آشوب گری، اختلال و شیطنت های منطقه ای و منازعه و ستیزه جویی جریان های سلفی و جنگ طلبی اسرائیل را تقویت کرد.

 

خالقی ابراز کرد: باید بدانیم ما نمی توانیم فکر کنیم که هیچ آسیبی در نظام ما وجود ندارد، از این رو باید همیشه توجه داشته باشیم که ما در داخل گفتمان انقلاب اسلامی مشکلات اقتصادی، اجتماعی، عدم رفاه سیاسی و مشکلات دیگر را شاهد هستیم.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که رهیافت ما در این عرصه خیلی مهم است، گفت: برخی به گفتمان مقاومت ایراد می‌ گیرند، ما می‌ گوییم باید چه کار کنیم؟ سه راه عدول، سازش و مقاومت پیش روی خود داریم اما نمی توانیم عدول کنیم چون دشمنان، به چیزی جز دست برداشتن از گفتمان اسلامی قانع نیستند.

 

این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: سازش هم غلط است، چون رهبر معظم انقلاب هم فرموده اند راه حل موفقیت، زانو زدن در برابر دشمن نیست و این تحلیل سراپا غلط است یعنی در حقیقت سازش هم روی دیگر سکه عدول است.

 

وی ابراز داشت: بنابراین تنها راه ما مقاومت است و اگر ما مقاومت کنیم مطمئنا به پیروزی می‌ رسیم چون وعده الهی است، و این مقاومت ابعاد درونی و بیرونی دارد؛ از حیث درونی باید به پویایی اقتصاد، پویایی علمی، عدالت و مبارزه و فساد، معنویت و اخلاق و از حیث بیرونی باید به عزت ملی، استقلال و آزادی و استکبار ستیزی برسیم.

کد خبر 881465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha