سردار سلیمانی به دنبال ترویج فرهنگ استقلال طلبی، استکبار ستیزی و مقاومت بود

عضو هیأت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی با بیان این که سردار سلیمانی به دنبال ترویج فرهنگ استقلال طلبی، استکبار ستیزی و مقاومت بود، گفت: این یک فرصت برای انقلاب اسلامی محسوب می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، هم اندیشی علمی با موضوع «مقاومت و تدوام انقلاب اسلامی» شامگاه چهارشنبه(25دی) از سوی پژوهشکده علوم و اندیشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در تالار امام مهدی(عج) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

 

«علی اکبری معلم» با اشاره به این که در این عرصه به سه موضوع می‌ توان اشاره کرد، گفت: اول از حیث هدف می‌ توانیم به این مسأله بپردازیم چراکه بین مقاومت و تمدن اسلامی و اهداف انقلاب اسلامی رابطه معنا داری وجود دارد.

 

عضو هیأت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی نقش مؤثری در برخی از اهداف انقلاب اسلامی در منطقه داشت که از جمله آنها ترویج فرهنگ استقلال طلبی و استکبار ستیزی و مقاومت در برابر نظام سلطه و رژیم صهیونیستی بود.

 

وی یادآور شد: از جهتی هم می‌ شود در این موضوع به آثار و پیامدهای مسأله اشاره کرد مثل وحدت و یکپارچگی در بین جریان های مخالف نظام سلطه و پیدا کردن الگوی موفق در جبهه مقاومت که توانسته در اهداف انقلاب اسلامی تأثیر بسزایی داشته باشد و همین طور می‌ شود به این موضوع از حیث فرصت و چالش ها هم نگاه کرد.

 

اکبری معلم با تأکید بر این که حاج قاسم سلیمانی موجب تقویت جریان مقاومت در منطقه شدند، گفت: این یک فرصت برای انقلاب اسلامی محسوب می‌ شود و همین طور وحدتی که در بین جریان های انقلابی و در سطح منطقه ایجاد کرد یک فرصت برای انقلاب اسلامی به حساب می‌ آید.

 

وی در ادامه بیان داشت: فعالیت های این سردار برزگ و همرزمان ایشان به ضعف جبهه سلطه منجر شد که همین ضعف هژمونی جبهه استکبار جهانی نیز یک فرصت است.

کد خبر 881468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha