بهبود سبک زندگی عاملی در شکل‌گیری جامعه اسلامی است

محمدپور بهبود سبک زندگی به عنوان مهمترین الگو در شکل‌گیری جامعه اسلامی را اصلی‌ترین رسالت شورای فرهنگ عمومی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» امروز در پنجمین جلسه کارگروه علمی - مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: نقش تاثیرگذار شورای فرهنگ عمومی به عنوان عالی‌ترین مرجع تصمیم‌سازی و رصد مسائل و مشکلات فرهنگی استانبسیار حائز اهمیت است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی، بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان عالی‌ترین مرجع تصمیم گیری در مقوله فرهنگ عمومی در سطح کشور، مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها به شناسایی مسائل و مشکلات و اتخاذ راهکار‌های عملی توسعه و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه مبادرت می‌کند.

محمدپور تصریح کرد: این شورا  تلاش دارد تا رسالت هدایت، نظارت و رصد ابعاد مختلف فرهنگ عمومی را با هماهنگی و همکاری مردم و نهاد‌های فرهنگی به انجام رساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی، افزود: شورای فرهنگ عمومی نهادی مبتنی بر ارزش‌های حاکم در جامعه‌ اسلامی و ایرانی است که با حضور فرهیختگان علمی و فرهنگی تشکیل می‌شود و مصوبات آن از شاخص‌های تاثیرگذاری است که می تواند فرهنگ عمومی جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

وی، بهبود سبک زندگی به عنوان مهمترین الگو در شکل‌گیری جامعه اسلامی را اصلی‌ترین رسالت شورای فرهنگ عمومی برشمرد و به بیانیه گام دوم انقلاب پیرامون هفت محور توصیه شده مقام معظم رهبری در این بیانیه اشاره کرد و خواستار ارائه‌ برنامه‌های راهبردی دستگاه‌ها جهت نیل به اهداف تعیین شده در بیانیه برحسب ماموریت شد.

محمدپور بر لزوم تهیه قالب‌های استانی براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور و ابلاغ برای اجرا و همچنین لزوم کسب نظر اعضا به منظور استفاده از خرد جمعی تاکید کرد.

مشخص نمودن جامعه هدف در برنامه‌ها، ایجاد نظام پایش بیانیه گام دوم و طرح موضوعات شورای فرهنگ عمومی در هیات اندیشه‌‌ورزان استان، از دیگر موضوعات مطرح شده توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بود.

گفتنی است، در این نشست مقرر شد با هماهنگی دانشگاه تبریز بیانیه گام دوم انقلاب در دستور جلسه فوق‌العاده هیات اندیشه‌ورزان قرار گیرد.

کد خبر 882789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha