لایحه بودجه شهرداری تبریز به شورای شهر ارایه شد

لایحه ۳ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومانی بودجه شهرداری تبریز برای سال ۹۹ از سوی شهردار به شورای اسلامی تقدیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «ایرج شهین باهر» امروز در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی تبریز با ارایه گزارشی از ابعاد مختلف لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تبریز اظهار داشت: بودجه عمرانی شهرداری در سال آینده نسبت به بودجه سال ۹۸ حدود ۳۴ درصد افزایش یافته است.

شهردار تبریز با بیان این‌که کل بودجه سال ۹۹ شهرداری تبریز ۳ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که با ارقام تکراری به ۴ هزار و ۷۳۸ میلیارد تومان می‌ رسد، خاطرنشان کرد: کل تحقق بودجه سال ۹۸ شهرداری تبریز ۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون درآمد مناطق و مرکز شهرداری یک هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان و سازمان‌های وابسته ۶۶۹ میلیارد تومان بود که در مجموع یک هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان درآمد کسب شده است.

شهین باهر گفت: درآمد مناطق و مرکز شهرداری در ۹ ماه سال ۹۷ نیز حدود یک هزار و ۷۲ میلیارد تومان و سازمان‌های وابسته ۴۵۹ میلیارد و در مجموع یک هزار و ۵۳۱ میلیارد تومان بود.

به گفته شهردار تبریز از این رقم، یکهزار و ۵۰ میلیاردتومان یعنی ۲۹درصد کل بودجه برای شهرداری مرکز در نظر گرفته شده و بودجه مناطق نیز ۲ هزار و ۴۳ میلیارد تومان است که ۵۷ درصد کل بودجه را شامل می شود.

وی با بیان این‌که ۴۸۷  میلیارد تومان یا ۱۴درصد از کل بودجه برای سازمان های وابسته شهرداری لحاظ شده است، گفت: یکهزار و ۳۷۱میلیارد تومان یعنی ۳۸درصد کل بودجه برای هزینه های جاری و دو هزار و ۲۰۹میلیارد تومان یعنی ۶۲ درصد کل بودجه برای امور عمرانی در نظر گرفته شده است.

شهین باهر، با اشاره به این‌که در تهیه این بودجه روند اقتصادی ۱۰ سال گذشته بررسی شده است، گفت: حذف پروژه‌های غیرضروری، مدیریت کاهش هزینه های جاری، توجه به خطوط یک و دو قطار شهری، اختصاص بودجه ویژه برای مترو، توجه به مدیریت محله‌ محوری و خدمات محله‌ای و کاهش سهم درآمد از کد تغییر کاربری فضای سبز از جمله موارد مورد توجه در بودجه امسال بشمار می رود.

کد خبر 882642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha