اجرای سوگواره یاس نبوی در ۳۲ بقعه شاخص استان زنجان

حجت الاسلام مختار کرمی گفت: سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام فاطمیه در ۳۲ بقعه شاخص استان زنجان اجرا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در تشریح برنامه های ایام فاطمیه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای گرامیداشت برنامه‌های معنوی و مذهبی پیشگام عمل کرده و به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم که این موضوع به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مطرح بوده و انتظار می‌رود برنامه‌های بسیار مثمرثمری را اجرا کنیم.

 

حجت الاسلام مختار کرمی ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه تصریح کرد: برنامه‌های متعددی به همین مناسبت در نظر گرفته شده که پخش احسان و نذری و برگزاری مراسم سوگواری روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از اهم آن است و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی مربوطه در راستای برگزاری باشکوه و در شان حضرت زهرا(س) همکاری‌های لازم را با ما داشته باشند.

 

وی به اهداف پیش بینی شده در برنامه های ایام فاطمیه هم اشاره کرد و گفت: ترویج فضائل و سیره فاطمی و اقامه عزای حضرت زهرا(س) از اهداف مورد نظر است ودرصدد هستیم با تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و نیز ترویج فرهنگ وقف در راستای اجرای طرح نیات واقفین به صورت قابل قبول عمل کرده باشیم.

 

وی با اشاره به اجرای سوگواره یاس نبوی در 32 بقعه شاخص استان زنجان گفت: این مراسم همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه(س) برگزار می‌شود و روحانیون، مبلغان و مداحان اهل بیت نیز حضور خواهند داشت.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در کنار برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی برنامه‌های متنوع مذهبی نیز در جوار امامزادگان برگزار می کند، گفت: برپایی خیمه معرفت، حرکت دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری به سمت امامزادگان و بقاع متبرکه، قرائت خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت زهرا(س) در روز شهادت نیز جزو برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در امامزادگان شاخص استان است.

 

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، برنامه صبح و شب شهادت حضرت زهرا(س)، برگزاری مراسم «شام غریبان یاس نبوی» با حضور سادات جلیل القدر به عنوان صاحبان عزا و فرزندان حضرت زهرا(س)، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری نمایشگاه یاس نبوی با محتوای تصاویر و مباحث مربوط به سبک زندگی فاطمی از مهم‌ترین برنامه‌های شهادت این بانوی اسلام است.

کد خبر 883795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha