رقابت بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ یزدی در آزمون سراسری قرآن و عترت

جوادیان زاده با اشاره به برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور در یزد گفت: بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ یزدی در آزمون سراسری قرآن و عترت شرکت کردند.

مجید جوادیان زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی کشور به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد گفت: همزمان با سراسر کشور این رویداد قرآنی در یزد برگزار شد.

وی افزود: هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در 13 حوزه امتحانی در یزد برگزار شد که بزرگترین حوزه آن در سالن های غدیر و فجر دانشگاه یزد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد خاطرنشان کرد: تعداد شرکت کنندگان در این دوره بیش از 5 هزار و 300 نفر بودند که در 4 گروه حفظ، مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت (ع( به رقابت پرداختند.

جوادیان زاده ادامه داد: تفسیر سوره بقره، ترجمه و درک معانی سوره بقره، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه، حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد(ع)، حفظ جزء ۳۰، حفظ جزء اول، حفظ سوره بقره، حفظ ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۵ و حفظ کل قرآن کریم،‌ سبک زندگی و سیره معصومین(۱ و ۲) و روخوانی قرآن را از رشته‌های این آزمون است.

وی گفت: از این تعداد ۳۶۹۲ نفر در رشته‌های حفظ، ۲۴۴ نفر معارف اهل بیت (ع)، ۷۹۱ نفر در رشته ترجمه و مفاهیم در آزمون کتبی هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت شرکت کردند.

کد خبر 887503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha