دومین شهر خراسان شمالی فقط یک ساختمان ویژه سالمندان دارد

سرپرست اداره بهزیستی شیروان گفت: دومین شهر خراسان شمالی فقط یک ساختمان ویژه سالمندان برای بانوان دارد و با کمبود فضا مواجه است.

«علی اکبر آرام» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: این اداره آمادگی ورود بخش خصوصی و صدور مجوز لازم برای ساخت خانه سالمندان را دارد.

 

سرپرست اداره بهزیستی شیروان با اشاره به هزینه های بالا برای ساخت مرکز جدید و نبود اعتبارات اظهار داشت: استاندارد فضای فیزیکی به ازای هر سالمند، چهارمترمربع است و حداکثر هر اتاق باید ۶ سالمند داشته باشد، در صورتی که در شیروان چنین فضایی نیست.

 

وی با اشاره به افزایش جمعیت رو به سالمندی در کشور و پیگیری برای ساخت مرکز جدید در شیروان گفت: خانه سالمندان هاجر شیروان در دو طبقه با ۷۵۰ متر مربع محروم از فضای مناسب نگهداری، فضای سبز، محوطه و امکانات لازم است.

 

آرام ظرفیت این مرکز را ۵۰ نفر ذکر کرد و افزود: هم اینک ۴۰ نفر دولتی و ۱۰ نفر آزاد هستند که ماهانه برای افرادی که خانواده ندارند، ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، کسانی که خانواده دارند ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال و افراد آزاد ( حقوق بگیر، مستمری بگیر و ...) ۱۲ میلیون ریال هزینه پرداخت می شود.

 

سرپرست اداره بهزیستی شیروان با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از افرادی که در این مرکز نگهداری می شوند بی خانمان (بدون سرپرست موثر هستند) گفت: هزینه هایی که توسط بهزیستی پرداخت می شود شامل تغذیه، بهداشت، پرستاری، بیمارستان، فیزیوتراپی، کاردرمانی، مددکاری و غیره است.

 

آرام افزود: در این مرکز بانوان بالای ۶۰ سال نگهداری می شوند و برای کسانی که بالای ۸۰ سال سن دارند و مریض احوال بوده و وابسته به تخت هستند مراقبت های لحظه ای انجام می گیرد.

 

۱۶ هزار و ۶۰۹ نفر از جمعیت ۱۵۷ هزار نفری شیروان را سالمندان تشکیل می‌دهند که بر این اساس، نرخ سالمندی در شهرستان افزون بر ۱۰ درصد است.

کد خبر 888781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha