نباید اجازه دهیم مساجد ما خانه سالمندان شود/ مسجد محوری نظر مقام معظم رهبری است

معروفی گفت: نباید اجازه دهیم که مساجد ما خانه سالمندان شود، مساجد خانه سالمندان نیست، باید بررسی کنیم چه میزان جوان در مسجد حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سردار «حسین معروفی» امروز (چهارشنبه 16 بهمن) در همایش بزرگ طلاییه داران انقلاب اسلامی و روحانیت و گام دوم در استان گلستان اظهار کرد: همانطور که اسلام با مفسران معنی پیدا نمی کند انقلاب اسلامی نیز با روحانیت معنا پیدا می کند.

 

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان ادامه داد: دشمن به دنبال انقلاب بدون روحانیت و معنویت است و مفهوم آن این است که دشمن درصدد است که انقلاب اسلامی را از دین جدا کند.

 

معروفی با بیان اینکه تهذیب، علم و سادگی سه موضوعی است که مردم از روحانیت انتظار دارند، خاطرنشان کرد: روحانیت هدایت کننده جامعه به سوی حق و سعادت است و الگوی جامعه به شمار می رود.

 

وی افزود: آیا امام جماعت و امام جمعه تنها مسئول مسجد است؟ و باید از تعداد افرادی که به مسجد می آیند مراقبت داشته باشد و یا اینکه باید در جغرافیای مسجد از مردم حمایت و مراقبت کند.

 

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان متذکر شد: در برابر بدحجابی، کم حجابی و مشکلات ناهنجارهای اجتماعی باید بیاندیشیم که وظیفه ما چیست، در مسیر النگدره بارها حضور پیدا کردم و خلأ حضور روحانیت در این اماکن تفرجگاهی وجود دارد و وقتی این خلأها شکل بگیرد فضای آن به گونه دیگری شکل خواهد گرفت که مورد انتظار ما نیست.

 

معروفی افزود: نباید اجازه دهیم که مساجد ما خانه سالمندان شود، مساجد خانه سالمندان نیست، باید بررسی کنیم چه میزان جوان در مسجد حضور می یابد و چرا در هیئت امنای مساجد جوان جایی ندارند و چرا جوانان وقتی در صف نخست نماز جماعت حضور پیدا می کنند آنها را طرد و به عقب می رانیم.

 

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان ابراز داشت: مسجد محوری نظر حضرت امام (رحمه الله علیه) و مقام معظم رهبری است و مسجد محوری باید مورد توجه قرار گیرد و مسجد باید محلی برای رفاقت مردم با خدا باشد.

 

معروفی بیان کرد: مسجد خانه انقلاب است و پایگاه های جنگ و پشتیبانی از هشت سال دفاع مقدس از مسجد شروع شد و نباید این مسئله را فراموش کنیم و مسجد خانه امید انقلاب به شمار می رفت و باید امروز هم این جایگاه را داشته باشد.

 

وی به مولفه های انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی سه مولفه ایمان عملی، تفکر واقعی  و وفاق ملی تحت امر ولایت فقیه به پیروزی رسید و امروز راه نجات انقلاب نیز این سه مولفه است.

 

 

کد خبر 890066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha