احادیث حاکی از نقش اساسی ایرانیان در آخرالزمان است

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به آیات و روایات گفت: ایرانیان در آخرالزمان در شکوفایی دین و مذهب و معنویت نفش اساسی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام دکتر «سید محمد حسین طباطبایی»(علم الهدی) پنجشنبه شب (17 بهمن) در همایش تجلیل از حافظان کل شعب جامعه القرآن شهر کرمان ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: خداوند را شاکرم در این ایام در خدمت شما هستم و توفیق داشتم در سفر به استان کرمان در ابتدا خدمت مردم اختیار آباد بودم.

 

 

 

نابغه قرآنی در ادامه بیان کرد: خداوند در آیه ای از سوره مائده می فرماید" ای کسانی که ایمان آوردید هرکسی که از شما از دین، مذهب و کیش خود برگردد و روی برگرداند به زودی خدا قومی را به عرصه می آورد و خواهد آورد که هم خدا آن ها را دوست دارد و هم آن ها خدا را دوست دارند" یعنی هر کسی از شما از دین خود برگردد زیان و آسیبی به دین خدا و آیین الهی وارد نمی شود و خدا قوی را خواهد آورد که دوست داشتن متقابل را حکمفرما است یعنی هم خدا آن ها را دوست دارد و هم آن ها خدا را.

 

 

وی افزود: اما این افراد مومنی که در خطاب قرآن آماده است که در آینده این می آیند صفاتی دارند که صفت اول همین بود که خدا آن ها را و آنها خدا را دوست دارند.

 

 

 

حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد: صفت دوم این است که آن ها در مقابل با مومنین و هم کیشان و هم آیین های خود متواضع هستند و تواضع بسیار زیادی در مقابل مومنین دارند و متکبر نیستند اما در مقابل کفار، گردن کشان، ظالمان و آن هایی که در مقابله با اسلام هستند با عزت و عزتمند هستند.

 

 

وی گفت: اما صفت بعدی آن ها این است که مجاهد فی سبیل الله هستند و تلاش و کوشش و مجاهدت می کنند و از ویژگی های دیگر این است که از ملامت هیچ ملامت کننده ای ترس و هراس ندارند و افراد ترسویی نیستند و به تبلیغ خود می پردازند و پشیمان نمی شوند.

 

 

 

نابغه قرآنی در ادامه با اشاره آیه ۳۹ سوره احزاب بیان کرد: اما در یکی از شان نزول ها و مصادیق خاص آیه که از پیامبر اسلام پرسیده شد و سلمان فارسی حضور داشت ایشان دست بر شانه سلمان فارسی گذاشتند و گفتند" مراد این شخص و یاران او هستند و از ایرانی ها نام بردند" و با توجه به اینکه این تعبیر به آینده دارد و با توجه به روایات، یک جور در قرآن درباره تلاش ها و مجاهدت های ایرانیان برای گسترش اسلام، مذهب، فرهنگ دین و معنویات پیش بینی شده است.

 

 

 

نابغه قرآنی ادامه داد: ترجمه این حدیث را در پشت اسکناس های 5 هزار تومانی دیدید که نوشته شده است که اگر دین و به تعبیری علم در ثریا و فضا باشد باز هم افرادی و مردانی از فارس به آن دست می یابند و تلاش می کنند به آن علم و دین دست پیدا کنند که این حدیث این را می رساند که ایرانیان در بروز دین، ظهور معنویات، شکوفا شدن دین و مذهب نقش اساسی در آخرالزمان ایفا می کند.

 

وی گفت: ما هم نمونه ها و مصادیق فراوانی از این ویژگی ها را در کسانی که مجاهد بودند و هستند و خادم به دین و مذهب و کشور هستند می بینیم که در برابر مومنین متواضع و در برابر کفار، ظاغوت و ظالمین اما عزیز بودند و جهاد می کنند و از هیچ کس هم نمی ترسند و هراس ندارند که اگر به آن ها گفته شود که ممکن است شهید شوید آن ها ترسی ندارند و جهاد می کنند و به این باور رسیدند و با خدا معامله کردند و از مومنین پول و جان آن ها را می خرند و پول این معامله هم بهشت است لذا این افراد با خدا معامله کردند و نمی ترسند بلکه مشتاق هستند؛ امیدوارم همه ما هم جزو مصادیق این آیه باشیم.

 

 

 

حجت الاسلام طباطبایی در ادامه افزود: تواضع ما در برابر مومنین و عزت مندی ما در برابرکفار و مجاه  بودن ما در همه زمینه ها مخصوصا در جبهه جنگ نرم و در زمینه های دینی که شهدا و ایثار گران در میدان های رزم و در جنگ نظامی جنگیدند و به مقام عالی رسیدند اما یک سری دیگر در آن فضا نمی دانستند و نشده به آن صورت بجنگند.

 

 

 

وی در ادامه بیان کرد: در روایتی در رابطه با فضیلت علما آمده است که یک کار علمی انجام و خیلی از افراد را از گمراهی و خیلی ها را از بی دینی نجات می دهد و  باورهایی که خیلی ها را از عدم باور و از جهالت نجات می دهد و خیلی وقت ها این علم از خون شهدا ارزشمندتر است لذا در تفسیر آیه سوره مائده در ادامه داستان هابیل و قابیل آمده است "بر بنی اسرائیل نوشتیم که هر کسی که جان یک نفر را بگیرد انگار که جان کل مردم زمین را گرفته است" و همچنین در ادامه آمده ''کسی هم که جان یک نفر را نجات دهد انگار که جان کل مردم را نجات داده است".

 

 

 

نابغه قرآنی در ادامه گفت: در تفسیری از امام صادق سوال شد که آیا منظور این است که او را از مرگ نجات دهد؟ ایشان فرمودند" بله این است اما تعبیر خاص و مصداق اعظم این جمله این است کسی را از گمراهی به سمت هدایت خارج کند و از تاریکی های جهل و کفر نجات دهد" لذا مشابه این را در قرآن داریم.

 

 

 

وی ادامه داد: بنابراین بحث اینکه ما در زمینه های علمی، معرفتی، دینی و قرآنی بتوانیم این کار را انجام دهیم چه در جامعه و محیط خود و چه در افرادی که به دین اسلام آشنایی دارند اما لازمه اینکه بتوانیم هم صفات را داشته تا بتوانیم جهاد کنیم و شجاعت داشته باشیم این است که خودمان نیز دستمان پر باشد و معلومات و اطلاعات داشته باشیم و به بچه های خود علومی آموزش دهید که خدا به آن ها نفع برساند.

 

 

 

 

حجت الاسلام طباطبایی در ادامه گفت: گروه های انحرافی که عقاید ضد دین دارند و فاسد هستند نباید از شما سبقت بگیرند و بر فرزندان شما پیروز شوند و فرزندان شما را جذب کنند و باعث شوند که فرزندان شما به سمت دین و اعتقادات انحرافی گرایش پیدا کنند و شما باید مراقب باشید.

 

 

 

وی افزود: جلسات محافل انس با قرآن که چنین جمع های پرشوری به خود می بیند و این را نشان می دهد که علاقه و اشتیاق در بین مردم روز به روز بیشتر می شود؛ باید مردم به مرحله یادگیری قرآن ولو حداقل به روخوانی و صحیح خوانی الفاظ قرآن برسند.

 

 

 

نابغه قرآنی در رابطه با استعدادهای کودکان و نوجوانان گفت: خطابه خوانی و پرده خوانی و .. بسیار شیرین و جذاب است و اطمینان دارم که این استعدادها را داریم اما باید شکوفا شود و باید از همان بچگی با این ها کار شود اما متعادل باشد و از مطالب قرآنی و دینی آموزش دهیم و آن ها یاد بگیرند لذا نسبت به تربیت فرزندان خود بشتابید.

 

 

 

وی در ادامه گفت: از سال 77 که این موسسه تاسیس شد و مشغول به تحصیل در دروس حوزه بودم؛ به موازات فعالیت های قرآنی خود در این موسسه در محافل قرآنی هم حضور داشتم و افتتاح و بازدید از شعب داشتم و الان هم خدا را شاکرم بعد از گذشت 21 سال بیش از صدها شعبه موسسه داریم که از این تعداد 25 شعبه در استان کرمان است و بالغ بر هزاران نفر در این موسسات درس خواندند و حافظ کل شدند و الان هم داریم به ویژه در بحث های خارج از کشور کار می کنیم که در بحث آموزشی نیازمند هستند که از ایران روش های آموزش قرآن را کسب کنند و در تدارک این آموزش ها هستیم و یک سری از کتب ترجمه شده و خیلی از افراد در ایران می آیند و به کشور خود باز می گردند تا آموزش ها را در کشورهای خودشان نیز داشته باشند.

 

 

 

حجت الاسلام طباطبایی در ادامه با مثال اینکه یک آقا و خانم از کشور اندونزی آمد و آموزش اشاره قران را یاد گرفتند و به کشور خود برگشتند که نزدیک 800 نفر را با روش اشاره تربیت کردند، گفت: باید همه دست به دست هم دهیم در کارهای خیر که مصداق بارز آن همین آموزش قرآن است و همه ما باید این تعامل و همکاری را بیش از پیش داشته باشیم

 

 

کد خبر 890842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha