رویداد ملی فهما، ساماندهی بزرگترین تشکل مردم نهاد دینی را پایه گذاری کرده است

حجت الاسلام سالاری با اشاره به فعالیت کانون های مساجد گفت: رویداد ملی فهما، ساماندهی بزرگترین تشکل مردم نهاد دینی را پایه گذاری کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حجت الاسلام مظفر سالاری» در دیدار با حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به فعالیت های کانون های مساجد در سطح کشور گفت: کانون های مساجد به عنوان بزرگترین تشکل مردم نهاد دینی است که افراد با علاقه شخصی و ایمان فعالیت می کنند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد با اشاره به نقش مساجد در جامعه اسلامی گفت: مساجد به عنوان خواستگاه و پایگاه اسلام و انقلاب هستند که شاهد آن نقش بی بدیلش در انقلاب است.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکید بر ارزش ها و سنت ها از تاکیدات فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد است و بایستی امروز به این نقش توجه ویژه ای شود.

 

حجت الاسلام سالاری بیان کرد: در استان یزد بیش از 2 هزار مسجد وجود دارد که بیش از 800 مسجد دارای کانون هاستند و از این تعداد نیز 770 کانو در فاز اول طرح ملی فهما ثبت نام کردند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد گفت: رویداد ملی فهما، ساماندهی بزرگترین تشکل مردم نهاد دینی را پایه گذاری کرده است.

 

وی گفت: در طرح ملی فهما تعداد 25 هزار کانون فعالیت های خود را ثبت کردند که سه کانون ما در جمع 10 کانون برتر کشور قرار گرفتند و رتبه اول و دوم کشوری را به خود اختصاص دادیم.

 

حجت الاسلام سالاری گفت: در طرح ملی فهما تعداد 60 هزار عضو در فاز اول به عنوان اعضای کانون های مساجد استان یزد ثبت شدند که اگر هر کانونی یک نفر به عنوان فعال کانونی معرفی شود می توانیم یک گردان فرهنگی و مسجدی داشته باشیم.

کد خبر 891708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha