لزوم توجه به سوره کوثر جهت زندگی فاطمی

توجه به مفاهیم ارزشمند سوره کوثر و اجرای آن در عمل جهت زندگی فاطمی ضرورت دارد.

خبرگزاری شبستان - مازندران؛ شنبه (۲۶ بهمن)، سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به روز زن، نامگذاری شده است.

 

در این روز از بانوان و مادران، تقدیر می شود اما اینکه آیا تقدیر از آنها که نیمی از جمعیت جامعه هستند و نقش تاثیرگذاری دارند به اندازه مقام آنها است، مبحثی به شمار می آید که باید مورد کنکاش جدا، قرار گیرد.

 

زندگی صدیقه طاهره (سلام الله علیها) در ابعاد مختلف، الگو برای همگان می تواند، قرار گیرد چه آن زمان که دختر و در خانه پدری، پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) از وی به عنوان ام ابیها یاد می کرد و چه آن مدت که در خانه همسر خویش، حضرت علی(علیه السلام)، زندگی کرد.

 

زهرای مرضیه (سلام الله علیها) یک مادر نمونه در پرورش فرزندانی نظیر امام حسن مجتبی (علیه السلام)، امام حسین (علیه السلام) و حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) بودند و هنوز از کرامات و ایثارگری های آنها، بهره مند هستیم.

 

حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به عنوان شهید راه دفاع از ولایت به شمار می آید چراکه در صیانت از دین مبین اسلام از جان خویش، مایه گذاشت.

 

چنین بانوی همامی در تمام ابعاد مختلف زندگی باید الگو باشند نه مواردی که مورد دلخواه و پسند ما است.

 

سوره کوثر بی شک یکی از سوره های کوتاه قرآن اما بسیار ارزشمند و دارای مفاهیم بسیار است که باید جهت رسیدن به زندگی فاطمی، مورد توجه قرار گیرد.

 

 سوره کوثر، سه آیه دارد که آیه سوم آن، مفاهیم فاخر و مهمی دارد که خدا به پیامبر خاتم، حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) اشاره می کند، کسی که تو را به خاطر نداشتن اولاد پسر، ابتر نامید به یقین کامل، خودش ابتر است.

 

خدا هر چه بخواهد برای بنده اش اگر تمام مشکلات هم به او، فشار وارد کند و با ایمان کامل به خدا، محقق می شود.

 

ذریه حضرت فاطمه (سلام الله علیها) که سادات هستند تا امروز و آینده دور نیز وجود دارند از فرزندان آن بانوی بزرگوار هستند.

 

هر چند که متاسفانه در جامعه امروزی حتی بین تحصیل کردگان و مومنین هنوز پسر و دختر به عنوان یک مشکل حاد، وجود دارد اما در واقع باید به ایمان و تحصیل خود، شک کنند که از مفاهیم دینی، آن مقدار که به نفع خویش هستند را می بینند و خود را به سخره گرفته اند.

یادداشت: معصومه علیزاده

کد خبر 894040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha