حاشیه‌نشینی و کودک‌همسری چالش های جدی اجتماعی تبریز است

حسن زاده گفت: حاشیه‌نشینی، سکونتگاه های موجود در بافت فرسوده و معضلاتی از جمله کودک‌همسری در حاشیه شهر و روستاهای اطراف جزو چالش های جدی اجتماعی تبریز هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدحسین حسن‌زاده» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز به ارایه گزارشی از اقدامات و فعالیت های این مرکز در طول سال جاری پرداخت و اظهار داشت: اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز اکنون در دو حوزه سلامت و امور اجتماعی فعالیت می کند.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز با بیان این‌که فعالیت ها در حوزه سلامت شامل سه بخش درمان، مدیریت طب‌کار و سلامت شهروندی است، خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز به عنوان یکی از شرکای اجتماعی و سلامت شهری در کنار دیگر دستگاه های متولی فعالیت های ارزنده ای را ارایه می کند.

وی با بیان این‌که فعالیت این اداره کل در امور اجتماعی با همراهی و همکاری سازمان های مردم نهاد پیگیری می شود، گفت: در حوزه خدمات درمانی، بیش از ۵۰ هزار نفر از کارمندان و خانواده های ایشان، از خدمات بهداشتی و درمانی در عالی‌ترین سطح بهره مند هستند.

حسن زاده با بیان این‌که اقدامات قابل توجهی در حوزه سلامت شهروندی نیز داشته ایم، یادآور شد: ۱۷ خانه سلامت تبریز خدمات آموزشی، مشاوره ای و غربال‌گری را در کنار دیگر مراکز بهداشتی و درمانی به صورت رایگان ارایه می دهند، حتی این اداره کل در اقدامی قابل توجه؛ تمامی افرادی که در سطح شهر تبریز رباله‌گرد بوده‌اند؛ را شناسایی کرده و مورد چک‌آپ آزمایشگاهی قرار داده است، البته این امر جزو وظایف و مسؤولیت های ما نبوده است.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز در پاسخ به سؤال خبرنگار شبستان مبنی بر این‌که "مهمترین چالش اجتماعی شهر تبریز را چه مسأله ای می دانید؟" گفت: حاشیه‌نشینی، سکونتگاه های موجود در بافت فرسوده و معضلاتی از جمله کودک‌همسری در حاشیه شهر و روستاهای اطراف جزو چالش های جدی اجتماعی تبریز هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی هشتمین اتوبوس دیابت و چاقی کشور در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این اتوبوس دیابت؛ با تاکید شهردار محترم تبریز در خصوص توجه به سلامت شهروندی، جهت ارائه خدمات درمانی و مشاوره‌ای برای عموم شهروندان افتتاح می شود.

حسن‌زاده افزود: بیش از یک هزار نفر روزانه در تبریز دیالیز می‌شوند که همین موضوع ناشی از دیابت و چاقی و عواقب ثانویه بیماری‌هایی مثل دیابت است.

وی با بیان اینکه تمام هزینه راه اندازی این اتوبوس توسط شهرداری تبریز تامین شده است، تصریح کرد: شهرداری تبریز به عنوان یکی از شرکای سلامتی شهر، بسترهای لازم را آماده سازی کرده و در اختیار متولیان این بخش اعم از دانشگاه علوم پزشکی یا انجمن‌های مردم نهاد قرار می‌دهیم.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز افزود: سعی داریم بسترهای لازم فراهم کنیم تا شهروندان با ارائه آگاهی لازم و شناخت کافی از وضعیت جسمانی خود در آینده شاهد مشکلات کمتری باشند.

وی ادامه داد: آیین افتتاحیه اتوبوس دیابت و چاقی تبریز ساعت ۹ تا ۱۲ دوشنبه ۵ اسفندماه ۹۸ با همکاری شهرداری تبریز، دانشگاه علوم پزشکی تبریز و شرکت نوو نوردیسک در مرکز همایش‌های بین المللی خاوران برگزار می شود.

کد خبر 896164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha