بانوی کارآفرین روستایی در میانه، الگوی زنان منطقه شده است

خانم گلی سلطانی، مدیر مسؤول کانون شهدای کربلا روستای ورنکش میانه یکی از زنان موفق استان در حوزه کارآفرینی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، کار آفرینی در فرهنگ لغت به معنای فرآیند خلق ارزش مادی یا معنوی جدیدی است که از طریق تلاش و با در نظر گرفتن ریسک های احتمالی پدید می آید.

در روزگاری نه چندان دور کارآفرینی محدود به آقایان بود، اما در چند دهه اخیر بانوان نیز به این حوزه وارد شده و موفقیت های چشم گیری کسب کرده اند؛ از جمله این بانوان موفق خانم «گلی سلطانی» بانوی کارآفرین روستای ورنکش شهرستان میانه است.

سلطانی که در رشته های دامداری و کشاورزی فعالیت می کند در گفتوگو با خبرنگار شبستان با اشاره به اینکه علاقه به ایجاد اشتغال، دلیل اصلی ورودش به این عرصه است؛ اظهار داشت: حدود ۱۳ سال قبل؛ پس از چند سال زندگی در شهر به روستا، جایی که متعلق به آنجا بودم، بازگشتم و شغل دامداری را آغاز کردم.

وی ادامه داد: این شغل سختی های زیادی به همراه دارد. با گرفتن وام اشتغال روستایی توانستم با توسعه کسب و کار برای ۵ نفر دیگر هم اشتغال زایی کنم.

مدیر مسؤول کانون شهدای کربلا روستای ورنکش میانه افزود: مهمترین دلیل مهاجرت که مردم از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ، بیکاری است. اگر اشتغال در روستاها و شهرستان های کوچک جدی گرفته شود، نه تنها مهاجرت نخواهد بود بلکه شاهد بازگشت مردم روستایی ازشهرها به زادگاه خودخواهیم بود.

این بانوی کارآفرین مسجدی خاطرنشان کرد: صداقت در فروش مهمترین اصل است که یک فروشنده باید واقعیت ها را مطرح کرده و علاوه برآن نیز خدمات پس از فروش نیز ارایه دهد، بر همین اساس دارای مشتریان دائمی هستم.

کد خبر 899218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha