مردم افرادی را انتخاب کنند اهل ریخت و پاش نیستند

آل هاشم گفت: مردم افرادی را انتخاب کنند که غرور نداشته و اهل ریخت و پاش و اسراف نیستند بلکه اهتمام لازم برای پیشرفت کشور را دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ملت ایران بزرگترین برنده انتخابات ‌هستند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که انتخابات روز نمایش الگوی مردم‌سالاری دینی و روز یاس دشمن است، خاطرنشان کرد:​ هر کسی که پیروز انتخابات باشد، باید شکرگزار الطاف الهی بوده و نباید به‌گونه‌ای رفتار کند که طرفداران سایر کاندیداها احساس خسارت کنند. 

وی با بیان این‌که پس از اعلام نتایج انتخابات؛ زمان آغاز مهربانی و بردباری در کشور است، گفت: بهترین کار این است که وقتی نتایج اعلام شد، افرادی که رای نیاورده‌اند به آنهایی که منتخب شده‌اند، تبریک بگویند زیرا نتیجه انتخابات هر چه که باشد، معتبر است.
 
آل هاشم با اشاره به این‌که پس از پیروزی در انتخابات تا افتتاح مجلس یازدهم، حدود ۱۰۰ روز فرصت هست، افزود: نمایندگانی که اولین بار حضور خود هستند، با همفکری و مطالعه از وظایف وارد مجلس شوند و پای درد و دل مردم حوزه انتخابیه خود بنشینند.
 
وی نخستین وظیفه نماینده مجلس را تلاش بی‌وقفه برای رفع مشکلات مردم دانست و تصریح کرد: شرکت حداکثری یک رکن بسیار بزرگ و مایه آبروی نظام و خنثی‌کننده نیات شوم صهیونیست و استکبار است.
 
امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که حضور حداکثری در انتخابات مایه قدرت، مصونیت‌بخش در برابر دشمن است، گفت: افرادی که هنوز موفق به شرکت نشده‌اند حتما بعد از نماز جمعه در انتخابات شرکت کنند زیرا در کار خیر باید پیش‌قدم بود. 

وی تصریح کرد: مجلس قوی عبارت از انتخابات پرشور است و اگر حضور مردم زیاد باشد، مجلس قوی خواهد بود و نمایندگان منتخب باید خادم مردم بوده و مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان را حل کنند. 

آل هاشم افزود: افرادی که غرور نداشته و اهل ریخت و پاش و اسراف نیستند بلکه اهتمام لازم برای پیشرفت کشور داشته و تحمل رای نظر مخالف را دارند و  شایسته‌سالار، قانونگرا، شجاع و قاطع هستند را انتخاب کنید. 

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخش هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اقشار مختلف مردم آذربایجان شرقی به مناسبت سالروز قیام  ۲۹ بهمن اظهار داشت:  آذربایجان به مثابه سنگر دائمی از هویت دینی و ملی ایرانیان است.
 
وی، افزود: اگر بخواهیم نظر رهبری در مورد آذربایجان را برداشت کنیم، جان کلام این است که آذربایجان مظهر غیرت ایران و ایرانی، آذربایجان مظهر غیرت دینی، انقلابی، ملی، الگوی دفاع از شخصیت و هویت ایرانیان، آذربایجان سد محکم در برابر استبداد و استعمار و انحراف دینی و ملی است. 

امام جمعه تبریز گفت: آذربایجان جوانان و مردم انقلابی، صادق و شجاع دارد همچنین این خطه بصیرت دینی و انقلابی دارد و علاج واقعه را قبل از وقوع می‌‌کند و آتش به اختیار وارد صحنه شده‌اند. 

کد خبر 896918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha