تلاش رسانه های بیگانه برای در حاشیه قرار دادن انتخابات

عابدینی با اشاره به اینکه شور و شوق انتخابات و وحدت جناح های مختلف موجب تغییر شگرد رسانه های بیگانه شده است از تلاش آنها برای در حاشیه قرار دادن انتخابات با استفاده از شگرد جریان سازی موازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حسن عابدینی شب گذشته (چهارشنبه 30 بهمن) در برنامه مجلس قوی شبکه خبر سیما در بررسی تلاش های رسانه های بیگانه و معاند برای تخریب انتخابات ایران با بیان اینکه جریان سازی خبری موازی شبکه های معاند، تلاشی دیگر برای در حاشیه قرار دادن موضوع انتخابات ایران است، گفت: رسانه های وابسته به دربار انگلیس و رژیم سعودی و امریکا از مدتی قبل موضوع را بر کاهش مشارکت مردم قرار داده بودند اما از 24 ساعت گذشته شگرد خود را تغییر دادند.

 

کارشناس مسائل رسانه درباره این تغییر شگرد به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: براساس نظرسنجی های دو سه روز گذشته  و شور و شوق انتخابات و وحدت جناح های مختلف برای ارائه لیست های واحد موجب تغییر شگرد این رسانه ها شده است.

 

وی با اشاره به موضوعات جدیدی که در این تغییر شگرد در رسانه های معاند پخش می شود، گفت: در این رسانه ها به جای اینکه موضوع مجلس را بالا ببرند عملا موضوع را حذف کرده و به موضوعات کرونا، طبیعت گردی در سواحل برزیل و موضوع محکومیت محکومین امنیتی و حتی موضوع انتخابات افغانستان می پردازند و خبرهای موازی به حدی بالا آمده تا انتخابات ایران تحت الشعاع قرار گیرد.

 

عابدینی در تحلیل این رویکرد گفت: عملکرد رسانه های غربی نشان دهنده این است که تلاش می کنند اذهان عمومی را تحت تاثیر قرار دهند و انتخابات در حاشیه قرارگیرد./

کد خبر 896190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha