استان یزد از استان های پاک از کرونا است/ پیشگیری، مهمترین اقدام برای مقابله با کرونا

دهقان با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: پیشگیری، مهمترین اقدام برای مقابله با کرونا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد رضا دهقانی» هم اکنون در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به عدم تایید ویروس کرونا در استان یزد گفت: استان یزد به عنوان استان پاک در زمینه ویروس کرونا است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد بیان کرد: این بیماری فقط با پیشگیری مدیریت می‌شود و باید این جو ملتهب را آرام و به مردم اطلاع رسانی کنیم که این بیماری از آنفلوانزا بدتر نیست و درمان می‌شود و تنها در گروه‌های خاص سنی علائم شدید می‌شود که در این گروه سنی، دو درصد ممکنن است منجر به مرگ و میر شود.

دهقان با اشاره به شایعات مختلف که در فضای مجازی به سرعت در حال انتشار است، تاکید کرد: رسانه‌ها اخبار را از منابع موثق و مردم نیز اخبار را از رسانه‌های رسمی دنبال کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: حتی اگر موردی مثبت اعلام شود، به این معنا نیست که فرد فوت می‌شود و تنها اقدامی که باید انجام شود، جلوگیری از شیوع بیماری است.

دهقان با تاکید بر اینکه یزد تا صبح امروز از استان‌های پاک در زمینه کرونا بوده است، افزود: نمونه‌گیری از هشت بیمار مشکوک انجام شده اما با توجه به شرایط بیماران از هم‌اکنون اطمینان داریم که ۹۰ درصد این موارد منفی است.

وی افزود: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده و بر اساس اعلام دانشگاه ها توزیع بسته بهداشتی شامل تعدادی ماسک و پکیج آموزشی و ضدعفونی کننده به عهده مراکز جامع خدماتی باشد و خانواده ها با مراجعه به این مراکز این پکیج را دریافت کنند.

دهقان گفت: موارد مشکوک به گونه ای است که اگر فرد دچار عفونت حاد تنفسی به همرات تب و سرفه های خشک شود مشمول موارد کرونا می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان کرد: ما آخر هر روز نمونه های جمع آوری شده را ارسال کرده و مورد بررسی قرار می دهیم که تاکنون مورد تایید شده ای نداریم.

دهقان گفت: ما در این لحظه در دنیا هیچ بیماری کودک زیر 9 سال نداشته ایم و در آمار سازمان جهانی این را نشان می دهد اما در این راستا باید موارد پیشگیرانه را رعایت کنیم.

وی افزود: بر اساس آمار کشوری تا الان کل مبتلایان 64 مورد بوده و فوتی ها نیز 12 نفر بوده اند و در استان یزد نیز چنین اتفاقی صورت نگرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: پیشنهاد می شود که میوه جات تازه، کدو، کلم و سبزیجات تازه استفاده شود و از غذاهای خوب پخته نشده کمتر استفاده شود و در این مدت زمان نیز از مصرف فست فود کمتر خودداری شود و در این راستا نیز تخم مرغ را خوب بجوشانیم و گوشت نیز خوب پخته شود.

دهقان در مورد تجهیزات نمونه گیری عنوان کرد: کیت‌های نمونه برداری در استان موجود است اما آزمایش تشخیصی آن در استان انجام نمی‌شود.

 

کد خبر 898284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha