تب سنجی بیش از ۲ هزار مسافر در آستارا

ولی پور از تب سنجی ۲ هزار و ۵۰۰ مسافر ورودی به گیلان از طرف اردبیل در منطقه ونه بین شهرستان آستارا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«مهدی ولی پور» عصر امروز( جمعه، ۹ اسفند) در جریان بازدید از تب سنجی مسافران ورودی به استان گیلان در منطقه ونه بین این شهرستان به استقرار تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر سه شهرستان رودسر، رودبار و آستارا اشاره کرد و افزود: تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر سه شهرستان رودسر، رودبار و آستارا با همکاری سایر شعب همجوار به عنوان شعب معین و پلیس راه، در مبادی ورودی استان گیلان در شهرهای چابکسر، رودبار و آستارا استقرار یافته اند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به هدف اجرای طرح هشدار و پیشگیری از ویروس کرونا، تصریح کرد: تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر با همکاری مرکز بهداشت و نیروی انتظامی و  با هدف اجرای طرح هشدار و اطلاع رسانی کرونا با ارائه توصیه های بهداشتی و رعایت و پیشگیری از شیوع کرونا به مسافرین ورودی استان گیلان فعالیت می کنند.

 

وی با بیان اینکه امروز ۲ هزار و ۵۰۰ مسافر ورودی به استان گیلان از طرف اردبیل در منطقه ونه بین شهرستان آستارا توسط نیروهای شبکه بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر تب سنجی شدند، افزود: در اجرای این طرح ۱۲ نیرو از شبکه بهداشت و درمان، جمعیت هلال احمر، مرزبانی، پلیس راه و نیروی انتظامی مشارکت داشتند.

 

ولی پور گفت: در قالب اجرای این طرح هشت مسافر به دلیل تب بالا به صورت سرپایی درمان و به شهرهای خود برگشتند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به اینکه در قالب اجرای این طرح نیروهای جمعیت هلال احمر با مشاوره در خصوص خطرات بیماری کرونا نسبت به تب سنجی مسافران اقدام می کنند،خاطرنشان کرد: آموزش های لازم به داوطلبان و نیروهای هلال احمر گیلان در رابطه با پیشگیری از بیماری کرونا ارائه شده است.

 

وی ادامه داد: داروخانه جمعیت هلال احمر رشت از آمادگی کامل برای فروش عرضه مورد نیاز در رابطه با کرونا برخوردار است.

 

این مقام مسئول از فعال شدن فایل آموزشی صوتی آشنایی با ویروس کرونا خبر داد و افزود: با توجه به درخواست های متعدد مردم، فایل آموزش صوتی آشنایی با ویروس کرونا بر روی خط ۱۱۲ با شماره گیری عدد ۳ در استان های قم، گیلان و تهران فعال شده است.

 

ولی پور گفت: این شماره دارای خصوصیات ویژه ای است و بر اساس استانداردهای شبکه های تلفن همراه، قابلیت برقراری تماس با این شماره از طریق کلیه شبکه های تلفن همراه و ثابت وجود دارد.

 

کد خبر 899619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha