اعمال محدودیت گذر کامیون ها در مرز آستارا

امیدی به اعمال محدودیت گذر کامیون ها در مرز زمینی توسط کشور جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: اعمال این محدودیت باعث تشکیل صف های طولانی کامیون ها و خودروهای سنگین در شهرستان آستارا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«رسول امیدی» در جلسه بررسی وضعیت شیوع کرونا که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: کامیون‌های ورودی و خروجی در مرز زمینی آستارا ضدعفونی می شوند.

 

مدیرکل گمرک بندر آستارا با بیان اینکه ضدعفونی کامیون های ورودی و خروجی پیرو دستور استاندار گیلان انجام می شود، افزود: ضدعفونی کامیون های ورودی و خروجی با هدف پیشگری از شیوع کرونا ویروس و با مشارکت شبکه بهداشت و درمان انجام می شود.

 

وی به اعمال محدودیت گذر کامیون ها در مرز زمینی توسط کشور جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: اعمال این محدودیت باعث تشکیل صف های طولانی کامیون ها و خودروهای سنگین در شهرستان آستارا شده است.

 

امیدی با اشاره به اینکه گمرک جمهوری آذربایجان فقط به کامیون‌های روسی و آذری اجازه ورود می دهد، خاطرنشان کرد: ۶۲۰ کامیون روسی، ۱۰۷ کامیون آذری، ۱۹ کامیون گرجی و ۲۲ کامیون مربوط به سایر کشورها پشت درب تجاری مانده اند.

 

مدیرکل گمرک بندر آستارا با بیان اینکه تاکنون مکاتبات اداری برای تسهیل گذر کامیون ها در مرز نتیجه ای نداده است، اظهارکرد: حل این مسئله به پیگیری اداری در سطح بالا نیاز است.

 

وی اضافه کرد: پایش و تب سنجی رانندگان کامیون ها به طور مرتب در گمرک زمینی آستارا انجام می شود.

 

مدیرکل گمرک بندر آستارا از کاهش حضور ارباب رجوع در گمرک این شهرستان خبر داد و افزود: این کاهش حضور ارباب رجوع در جهت اقدامات پیشگیرانه بهداشتی است.

 

وی بیان کرد: بیشتر کارهای ارباب رجوع ها به صورت سیستمی انجام می شود تا از شیوع کرونا ویروس جلوگیری شود.

 

امیدی با بیان اینکه در راستای پیشگیری و مقابله از شیوع کرونا ویروس بسته های بهداشتی بین کارکنان توزیع شد، گفت: اداره کل گمرک آستارا همچنان به اقلام بهداشتی نیاز است و دستگاه های ذیربط ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در اختیار اداره کل گمرک آستارا قرار دهند.

کد خبر 901795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha