۷۱۳ نفر زندانی در خراسان جنوبی به مرخصی رفتند

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان‌جنوبی از اعطای مرخصی به ۷۱۳ نفر از زندانی‌های استان به مناسبت ایام مبارک ماه رجب خبر داد.

«علی هاشمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند گفت: در پی صدور بخشنامه اخیر ریاست قوه قضاییه در خصوص اعطای مرخصی به زندانیان به مناسبت اعیاد رجبیه و نوروز به زندانیان مرخصی اعطا می شود.

 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان‌ جنوبی با تاکید بر اینکه تاکنون ۷۱۳ نفر از زندانیان تا ۱۵ فروردین ۹۹ به مرخصی اعزام شدند، افزود: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا تمام مواد مورد نیاز بهداشتی از صابون و مایع ضدعفونی تا مواد شوینده به اندازه کافی در اختیار زندانیان قرار گرفته است.

 

هاشمی با بیان اینکه هیچ موردی از وجود بیماری کرونا و آنفولانزا در زندان های استان مشاهده نشده است، ادامه داد: برای ایمنی و رعایت بعداشت تا اطلاع ثانوی زندانی از دیگر استان‌های کشور و حتی از دیگر شهرهای استان به شهر دیگر پذیرفته نمی‌شود و در واقع زندانیان در قرنطینه قرار گرفته‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه برای تمامی زندان‌های استان دستگاه تب سنج  توزیع شده و هر زندانی دارای علایم تب و سرفه مورد آزمایش قرار می‌گیرند، افزود: برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا تا حد امکان ملاقات حضوری خانواده های زندانیان کاهش یافته و در مقابل ارتباط تلفنی و در کابین افزایش یافته است. 

 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان‌ جنوبی گفت: زندانی که به مرخصی می‌رود در بازگشت حداقل به مدت 15 روز در قرنطینه می‌ماند تا اگر مورد مشکوکی نباشد به بخش منتقل شود.

 

هاشمی با بیان اینکه  کادر بهداشتی زندان نیز با دقت اصول پیشگیری و بهداشت زندانیان را چک می‌کنند، ادامه داد: تمام مراسمات همچون نماز جماعت و سالن‌های ورزشی، مسابقات و همایش و سخنرانی‌ها در درون این مجموعه ممنوع شده است.

 

وی از وجود ۱۱۴ زندانی جرائم غیر عمد در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۶۹ نفر بدهکار مالی ، تعداد ۴۲ نفر مهریه ، یک نفر نفقه و تعداد ۲ نفر دیه هستند که در مجموع ۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان مورد نیاز است.
 

 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان‌ جنوبی در پایان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۷۸ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند که بدهی این زندانیان بیش از  ۱۱ میلیون تومان بود که ۵ میلیارد تومان از این بدهی را شاکیان گذشت کردند.

کد خبر 901906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha