راه اندازی نقاهت خانه برای بیماران کرونایی ترخیص شده در استان گلستان

جعفری از راه اندازی نقاهت خانه برای بیماران کرونایی ترخیص شده از بیمارستان ها خبر داد و گفت: بیماران کرونایی بعد از ترخیص باید بین ۱۰ روز تا دو هفته در این نقاهت خانه ها بمانند و به منزل نروند.

«ناهید جعفری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با همکاری چند دستگاه نقاهت خانه برای بیماران کرونایی در استان راه اندازی می شود تا بیماران بعد از ترخیص از بیمارستان به منزل نروند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه بعد از بهبودی بیماران کرونایی تا دو هفته احتمال واگیری افراد بالاست، افزود: به همین منظور سه مکان برای گذراندن دوران نقاهت این بیماران در نظر گرفته شده است که ادامه درمان را در آنجا سپری کنند.

 

وی اظهارداشت: در حال حاضر نخستین مکان برای راه اندازی نقاهت خانه هتل ورزش در چاله باغ گرگان در نظر گرفته شده است که از عصر امروز(جمعه 16 اسفند) سم پاشی و ضدعفونی می شود و برای گذراندن دوران نقاهت بیماران آماده و تجهیز می شود.

 

جعفری با بیان اینکه مردم برای بردن بیماران خود به منزل اصرار نداشته باشند، گفت: سپری کردن بیماران کرونایی ترخیصی از بیمارستان در نقاهت خانه ها به نفع خودشان و خانواده هایشان است.

 

وی یادآور شد: این نقاهت خانه ها دارای مراقبت کننده های آموزش دیده و پرستارهای خبره است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به وضعیت بیمارستان های استان نیز گفت: بیمارستان های استان پر شده است و و در صورت نیاز بیمارستان صحرایی راه اندازی خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: مردم برای خدمات سرپایی به درمانگاه ها و مراکز خدمات رسان مراجعه کنند و از مراجعه به بیمارستان ها خودداری کنند.

 

جعفری در خصوص وضعیت دارویی استان نیز گفت: دارو به صورت پارت و مرحله ای به استان تخصیص داده می شود و ایام تعطیلی کار تخصیص را سخت تر می کند.

 

وی با بیان اینکه شیوع کرونا در استان همچنان سیر صعودی دارد، از مردم استان خواست تا خود قرنطینگی را ادامه دهند و بهداشت فردی را رعایت کنند.

 

کد خبر 902248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha