لزوم برخورد جدی با سودجویانی که سلامت مردم را به بازی گرفته اند

شادنوش با بیان اینکه سودجویان به شیوه‌های مختلف با گرفتن سهمیه، داروها را با قیمت بالاتر در اختیار بیماران قرار می‌دهند گفت: با این سودجویان که سلامت مردم را بازی گرفتند، برخورد جدی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مهدی شادنوش» امروز(جمعه، 16اسفند) در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در این شرایط حاد متاسفانه بعضی از سودجویان با سلامت مردم بازی می‌کنند.

 

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه سودجویانی که به شیوه‌های مختلف با گرفتن سهمیه، دارو را با قیمت بالاتر در اختیار نیازمندان واقعی قرار می‌دهند با سلامت مردم بازی می‌کنند گفت: دادستانی کل کشور اعلام کرده است چنین افرادی مفسد فی‌الارض هستند و قطعا با آنان برخورد خواهد شد.

 

وی  ادامه داد: طی روزهای گذشته سامانه‌ای طراحی شده که در آن امکان ثبت کد ملی افرادی که دارو مصرف می‌کنند، وجود دارد و بعد از مدتی در سامانه به طور خودکار کدملی فرد قفل شده و امکان مراجعه به نقطه دیگری برای گرفتن این دارو وجود ندارد.

 

شادنوش با اشاره به تجویز بی‌رویه برخی داروهای خاص توسط پزشکان تصریح کرد: به این پزشکان تاکید شده است که این داروها را با دقت و هوشمندانه تجویز کنند.

 

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان از افزایش تعداد داروخانه‌های توزیع دارو در گیلان خبر داد و افزود: در گذشته فقط یک داروخانه این دارو(تامی فلو) را در رشت توزیع  می‌کرد اما از روز گذشته به سه داروخانه افرایش یافته است.

 

شادنوش خاطرنشان کرد: مردم شهرستان‌ها به داروخانه رشت مراجعه می‌کردند اما طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این داروها در داروخانه‌های منتخب شهرستان‌های لاهیجان، آستارا، انزلی، تالش، رودبار و رودسر نیز در اختیار مردم قرار داده شده است.

 

وی افزود: در بسیاری از موارد مصرف این داروها می تواند سلامت افراد را به خطر بیندازد و اصرار بر اینکه پزشک دارو تجویز کند کار بسیار خطرناکی است.


شادنوش با تاکید بر اینکه بهترین راهکار پیشگیری در منزل ماندن است اما برخی‌ها جدی نگرفتند گفت: درک می‌کنیم بسیاری به درآمدهای روزانه وابسته هستند و زندگیشان از این طریق می‌گذرد، بنابراین پیشنهاد کردیم به گونه‌ای جبران شود اما اگر سلامتی نباشد هر گونه امکانات و درآمد بی‌معنی می‌شود بنابراین همه باید به هم کمک کنیم.

 

وی تاکیدکرد: مردم باید در منازل بمانند و ارتباطات در سطح جامعه به حداقل برسد، اگر کمک نکنیم کار پیچیده و طولانی می‌شود و می‌تواند شرایط ما را سخت‌تر کند.

کد خبر 902250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha