راه اندازی ایستگاه غربالگری ویروس کرونا  در ورودی شهرستان دنا

آراسته از افتتاح ایستگاه غربالگری ویروس کرونا در محل ورودی شهرستان دنا از طرف چهار محال و بختیاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «غلامحسن آراسته» امروز (۱۷ اسفند) به خبرنگاران، گفت: در اقدامی با همکاری فرماندار شهرستان دنا، بخشداری پاتاوه و به همت و تلاش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، ایستگاه غربالگری در ورودی شهرستان دنا افتتاح شد.

 

 
 
 

 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا اظهار داشت : در این ایستگاه گروه سلامت شبکه بهداشت و درمان دنا در شیفت های شبانه روزی ورود افراد مشکوک از استان های هم جوار را کنترل و با تست هایی از سلامت جسمانی آنها آگاه می شوند.

 
 
 
«حمید پناهی» نیز در افتتاح ایستگاه غربالگری شهرستان دنا از مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت شهرستان و همه پزشکان و کارشناسانی که در صف مقدم این بحران قرار دارند، تقدیر و تشکر کرد.
 
 
فرماندار شهرستان دنا افزود: ایستگاه غربالگری ویروس کرونا در نقطه مرزی شمال به جنوب شهرستان دنا و در محل «پل کتا» افتتاح شد که مطابق مصوبات ستاد پیشگیری از ویروس کرونا به ریاست و دستور استاندار و به همت دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت شهرستان دنا بوده‌ است.
 
 
 
 وی ادامه داد: در این ایستگاه از کلیه مسافرانی که از استانهای همجوار  وارد استان کهگیلویه و بویراحمد می شوند تست غربالگری انجام می گیرد که یکی از مهم ترین ایستگاهها در مرز شهرستان دنا با چهار مهال بختیاری است.
 
 
 
فرماندار شهرستان دنا گفت: به اطلاع هم استانی ها می رسانم برای اینکه ویروس کرونا در کنترل باشد، هر نوع همکاری که لازم باشد انجام خواهیم داد.
 
 
 پناهی افزود: برخی از ادارات موظف شدند با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کنند و مردم هم مطمئن باشند برای سلامت و امنیت و آرامش شهروندان از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهیم کرد.
 
 
فرماندار دنا گفت: در این ایستگاه  علاوه بر تب سنجی مسافران، تنفس برخی از آنها هم چک می شود در صورتی که علائمی وجود داشته باشد، با آمبولانس به درمانگاه پاتاوه سپس به بیمارستان شهید جلیل منتقل می شوند، در ضمن به مسافران آموزش های اولیه برای مقابله با این ویروس صورت می گیرد.
 
---
 
«پرویز یزدانپناه» رئیس علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد هم از همکاری دادستان شهرستان دنا، فرماندار، سپاه شهرستان دنا، امام جمعه و دیگر نهاد های مرتبط با این فعالیت ها تقدیر تشکر کرد و از مردم فهیم شهرستان دنا خواست، توجه ویژه به توصیه های بهداشتی در مقابله با این ویرس را در دستور کار قرار دهند.
کد خبر 902414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha